Rászállt a GVH az RTL Klubra

Fotó: MTI/MTVA / Máthé Zoltán

-

A reklámozókat faggatják a tévécsatorna árképzési módszereiről.


A Népszabadság értesülése szerint az Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azt vizsgálja, hogy német tulajdonú RTL Klub visszaél-e piaci erőfölényével. A lap azt írja, hogy tucatnyi médiaügynökség és reklámozó kapott levelet, amelyben a hivatal a tévé fő vetélytársának árképzési módszerei, üzletpolitikája felől érdeklődik. Több ügynökségi vezető azon is meglepődött, hogy a GVH a jövő évi terveikről is faggatná a reklámozókat, ami üzleti titoknak minősül.

A GVH levelére sokan felkapták a fejüket, hiszen az RTL volt vezérigazgatójának, Dirk Gerkensnek a TV2-s leigazolásával felbolydult a piac.

„Nem értem a GVH-vizsgálatot, mert az RTL nem kötötte meg a kezem. Most is tudok reklámidőt venni külön az RTL-en és a kis csatornákon. Olyan, mintha azt vizsgálnák: karácsonyi akciók idején a boltok miért pakolják egy dobozba a borotvahabot és a dezodort" – mondta a lapnak egy olyan médiaügynökség vezetője, amely mindkét tévénél vesz reklámidőt. A piacon feltételezik: az időbeli egybeesés véletlen, és a GVH-nak most lett ideje az év elején bevezetett árképzés vizsgálatára – írja a Népszabadság.