Rasszizmussal vádolták a bőrfehérítő reklámját, be is vonták

-

Nagy felháborodást váltott ki, és emiatt eltávolították az internetről a sokak által rasszistának nevezett thai reklámot.


A Seoul Secret nevű cég Cris Horwang népszerű thai színésznővel forgatta a reklámfilmet, amelyet a heves támadások hatására néhány óra alatt eltávolított az internetről. „Nem akartunk senkit megsérteni” – közölte a cég pénteken.


A videóban Horwang arról beszélt, hogy a szórakoztatóiparban nagyon erős a nyomás, hogy a lehető legfehérebb bőrrel rendelkezzenek az ott boldogulni vágyók.

„Ha elkezdenék nem foglalkozni magammal, minden, amit azért tettem, hogy megőrizzem a fehérségemet, elveszne. Új sztárok lépnének a helyembe, eltűnnék” – mondta a 35 éves, porcelánfehér bőrű filmsztár. Miközben beszélt, egy mosolygó fiatal nő került a színésznő mellé, Horwang arca szomorúvá és szénfeketévé vált. „You just need to be white to win (Fehérnek kell lenned a győzelemhez)” – hangzott fel ekkor a megsemmisítő angol szlogen. A reklám a Snowz nevet viselő gyógyszert népszerűsítette, a név erősen emlékeztet az angol snow-ra (hó).

A YouTube videomegosztó portálon több ezren kattintottak a nemtetszésüket kifejező gombra, és adtak hangot kritikájuknak. „Egyértelműen rasszizmus azt sugallni a sötét bőrűeknek, hogy vesztesek” – írta az egyik kommentelő. „Különösen rossz, ha sztárok propagálnak ilyen káros ideálokat” – vélte Kaewmala, egy ismert thaiföldi író, blogger.

Ázsiában a világos bőr a gazdagság és a szépség jelképe. Az általánosan elterjedt vélemény szerint csak az alacsonyabb társadalmi rétegűek bőre sötét a földeken, szabadban végzett munka miatt. A drogériák tucatnyi krémet kínálnak, amelyek állítólag világosabbá teszik a bőrt.