Pont az elnökválasztás előtt sikerült beszüntetni a független lapot

-

Többször is bírálták a zambiai elnököt.


Zambiában beszüntették a legnagyobb független napilap működését. A hatóságok szerint a Post nem fizette az adókat - mondta a főszerkesztő. Joseph Mwenda cenzúrával vádolta meg a kormányt. Mwenda szerint a lap irodáit a rendőrség és az adóhatóság zárta le. "Teljesen világos, hogy azt akarják, zárjunk be a voksolás előtt" - mondta a főszerkesztő. A szerkesztőség egy magánnyomda segítségével adta ki a szerdai lapszámot. A Post internetes oldala még működik, cikk is foglalkozik az újság helyzetével.

A Postnak 53 millió kwachát (több mint 1,3 milliárd forintot) kell befizetnie az államnak, ám Mwenda szerint az újság beszüntetése jogtalan. "Befizettük a kiszabott összegnek egy részét, ezen felül pedig bírósági végzésünk van, amely megtiltja, hogy ezt tegyék. De ők egyszerűen nem tartják be a bírósági határozatot" - mondta a főszerkesztő. Az Amnesty International szerint a Post bezárásával elhallgattatnák a médiát a választások előtt. Az 1991-ben alapított lap többször bírálta az augusztus 11-én az újraválasztásáért induló Edgar Lungu zambiai elnököt.