Ötvenmillió forintos bírság a K&H biztosítónak

Fotó: MTI / Szigetváry Zsolt

-

A bírság összegét nem rendkívüli súlyú jogszabálysértések, hanem a sok feltárt hiányosság és a biztosító piaci súlya határozta meg - közölte a jegybank.


Nem megfelelő eljárások, a biztosítási szerződések hiányos tartalmi elemei, illetve az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogsértések miatt 20 millió forint felügyeleti és 30 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a jegybank a K&H Biztosító Zrt.-re. A MNB átfogó vizsgálatot végzett a biztosítónál, a társaság tevékenységét 2012. október 25-től tekintette át. A hatósági ellenőrzés során feltárt sok hiányosság ellenére a biztosító alapvetően jogszabályszerűen működik. A bírság összegét nem súlyos jogszabálysértések, hanem a sok feltárt hiányosság és a biztosító piaci súlya határozta meg - közölte a jegybank.

A vizsgálat problémát talált a biztosító vállalatirányítási, ügymenet-kiszervezési és leltározási gyakorlatában, valamint az egyes felügyeleti adatszolgáltatások alátámasztásában is. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződések nyilvántartási, adatszolgáltatási- és feldolgozási, valamint ellenőrzési rendszerei sem mindenben feleltek meg a jogszabályi előírásoknak. A kgfb-szerződések esetében jelentős arányban elmulasztotta, határidőn túl teljesítette tájékoztatási kötelezettségét.

A vizsgálat sok, esetenként kisebb jelentőségű hiányosságot tárt fel a biztosító egyes élet- és nem életbiztosítási szerződéseinek jogszabály által előírt tartalmi elemeivel kapcsolatban is. A társaság többször megszegte az ügyfelek tájékoztatására és panaszkezelésére vonatkozó előírásokat is - közölte a jegybank.

Az életbiztosítási szerződések megszűnéséhez kapcsolódó, és a jogszabály előírásai szerint évente rendszeresen teljesítendő tájékoztatást számtalanszor késedelmesen adta meg ügyfeleinek a társaság.

A jegybank szeptember 30-ig adott határidőt a biztosítónak, hogy írásban tájékoztasson a jogsértések megszüntetésére vonatkozó intézkedéseiről.