Országépítés: sikeres vagy jó?

-

Magyarország jelenleg a 61. helyen áll Simon Anholt független politikai tanácsadó és országmárka szakértő által létrehozott “Good Country Index”, vagyis “jó ország index” 125 országot rangsoroló listáján. Anholt, akinek a TED-en tartott előadását több mint kétmillióan látták, október 14-én a PAGEO Klub vendége lesz és előadását élőben is követni lehet majd 17.20-tól.


Anholt tavaly elindított kutatásával vizsgálta először, hogy mitől lesz “jó” egy ország vagy egy város, vagyis mennyivel járulnak hozzá a Föld és az emberiség hosszú távú fennmaradásához.

A Good Country Index 125 országot jegyző listáján Magyarország a 61. helyen áll, míg a tudomány és technológia területén a 9. helyen szerepel, a kultúra területén pedig a 13. a sorban. A nagyobb államok közül Németország 13., USA 21., Oroszország 95., Kína 107.



Anholt szerint csak egyetlen globális szuperhatalom létezik: a közvélemény. Az országok nemzetközi megítélése pedig döntő hatással bír gazdasági és diplomáciai sikereikre. A nemzetközi közvélemény mérésével viszont azt is megmondhatjuk, miben kell javulnia egy-egy országnak, vagy városnak, hogy sikeresebb lehessen.

A szakértő az ország-marketing módszertanának megalapozója, az Anholt-Gfk Index évről évre 50 országot és 50 várost rangsorol hat különböző aspektus alapján 25 ország 20 000 állampolgárának véleményének megkérdezésével.

Számos ország vezetőinek adott már tanácsot és olyan multinacionális cégek márkáit építette fel, mint a Nike, az IBM, a Microsoft, a Coca-Cola vagy a Samsung. 2009-ben 25 Nobel-díjas javaslatára elnyerte a Nobels Colloquia Prize for Economics díját.

2015 október 14-én délután 17.20 órától Budapesten tart előadást, amelyet a PAGEO alapítvány oldalán élőben is lehet követni.