Óriási kártérítésért perelhetnek a Germanwings-áldozatok rokonai

Fotó: AFP / QUIQUE GARCIA

-

A nemzetközi szerződések alapján fejenként 157 400 dolláros (közel 44 millió forintos) limit vonatkozik a repülőbalesetek miatt kifizetendő kártérítésekre, de a Germanwings esetében ennek a sokszorosa is felmerülhet – vélekednek a Guardiannek nyilatkozó ügyvédek.


Sok múlik azon, hogy a Lufthansa leányvállalata mit tud felhozni a gondatlanság vádjával szemben. A jelenlegi információk alapján a francia Alpokban kedden lezuhant gép másodpilótája szándékosan vezette az Airbus 320-ast a szikláknak, ezzel 150 ember halálát okozva. A 27 éves Andreas Lubitzről azóta kiderült, hogy súlyos depresszióval küzdött, pszichiátriai kezelés alatt állt, és egyszer már eltiltották a repüléstől.



A 157 400 dolláros tipikus kártérítési limit arra az esetre vonatkozik, ha az áldozatok családja nem perel. Ha jogi útra viszik az ügyet, ennél több pénzt is kaphatnak. Az ügyvédek szerint arra hivatkozhatnak, hogy a légitársaság nem tett meg mindent azért, hogy ellenőrizze a pilóta pszichikai állapotát, illetve hogy nem volt olyan rendelkezése, amely szerint a repülés minden pillanatában legalább két ember legyen a pilótafülkében. Justin Green, New York-i ügyvéd szerint több példát is lehet hozni, amikor a fülkében egyedül maradt pilóta szándékosan okozott balesetet – 1997-ben a SilkAir, 1999-ben az EgyptAir gépével történt hasonló –, vagyis szerinte ez egy jól ismert kockázat volt.


Őszintén megmondom, a kártérítés most a legkisebb gondunk

– fogalmazott Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója csütörtökön. Eleget fogunk tenni a fizetési kötelezettségeinknek, de most az elsődleges feladatunk, hogy segítsük az áldozatok családját, amennyire tudjuk.


Így keresték az áldozatokat a katasztrófa helyszínén