Nyaraláshoz írt alkalmazást a fogyasztóvédelem

Fotó: Cultura Creative / Eugenio Marongiu

-

A mobil alkalmazás jogi tudnivalókat és nyelvi támogatást nyújt az EU-ban, Norvégiában és Izlandon.


Fogyasztóvédelmi mobilalkalmazás segíti a magyar fogyasztókat külföldi utazásaik alatt az Európai Unióban, Norvégiában és Izlandon. Ha nyaralás során vásárolunk valamint, ami később meghibásodott, probléma adódik az otthonról foglalt autóbérléssel, a szálláshely minőségével, késik a repülő vagy elveszett a poggyász, akkor az adott problémára kattintva az igényeinknek megfelelően írja le az applikáció a megoldást. Az alkalmazás több nyelven elérhető, s a célország kiválasztásával akár speciális információkat is nyújt, az ügyintézéshez pedig telefonszámokat, elérhetőséget ad.

Az ECC-Net: Travel nevű ingyenes és offline módon is működő alkalmazást az Európai Fogyasztói Központok Hálózata és az Európai Fogyasztói Központ Magyarország hozta létre. Letölthető iOS, Android, Microsoft Windows operációs rendszerekre az alkalmazásboltokból, vagy a következő oldalakról: Android, Apple, Windows Phone.

Ha a helyszínen nem rendeződik a fogyasztóvédelmi probléma, hazaérkezve a Magyarországon működő Európai Fogyasztói Központ ingyenes, személyre szabott segítségét lehet kérni az info@magyarefk.hu e-mail címen és a www.magyarefk.hu weboldalon elérhető online panaszbejelentő nyomtatvány kitöltésével.