New Yorkig ér a kormány menekültellenes kampányának ügye

-

A munkát elnyerő, máris sokat bírált JWT központja közölte, komolyan vizsgálja magyarországi leánya megbízását. A kreativ.hu-nak közben azt írta a budapesti iroda, hogy objektíven fog kommunikálni.


Korábban a VS.hu is hírül adta, hogy egy vetélytárs ügynökség, a Publicishez tartozó Saatchi & Saatchi a JWT budapesti irodájánál helyezett el plakátokat, amelyeken közölte, szerinte etikailag aggályos, hogy a cég elvállalta a magyar kormány menekült- és bevándorlóellenes kampányának külföldi, Szerbiára, Macedóniára és Görögországra kiterjedő kommunikációs feladatait nettó 800 millió forintért.

A Kreatív reklámszakmai lap egyenesen a JWT New York-i központjától értesült arról, hogy ott „aktívan” vizsgálják, hogy tényleg gyűlöletkampányban vesz-e részt a budapesti iroda. A Kreatív szerint a budapesti JWT-sek között is vannak, akiknek nem tetszik ez a megbízás, többen morális okok miatt a felmondásukat fontolgatják az ügynökségnél.


Pártatlannak maradni pénzes megbízás esetén?

A JWT budapesti irodájának sokan tettek fel kérdéseket az ügyben a Facebookon, a Kreatív kiszúrta, hogy a cég válaszolt is az egyik kommentelőnek:

„Mindig nehéz feladat egy olyan kérdésben pártatlannak maradni, ami ilyen volumenű és felelősséggel teljes megbízást érint, mint a jelenlegi. Úgy gondoljuk, hogy egy objektív kommunikáció, ami megfelelő hangnemben szólítja meg az ország területére érkező bevándorlókat, nem tekinthető negatívnak semmi esetre sem. A helyzethez felnőve, mind morálisan, mind szakmailag azon leszünk, hogy félreérthetetlenül adjuk át a kért üzenetet, és hogy ez ne formáljon téves képet Magyarországról, és persze rólunk. Üdvözlettel: JWT"