Nem csak a fogyasztók izgulhatnak, amiért eladják a Negrót

-

HÁTTÉR

A győri gyártónál az új tervekben elbocsátások is vannak.


A Mondelez Hungária Kft. a Faktor.hu-nak megerősítette, hogy eladja a Negro márkát és azzal együtt a győri gyártóüzemet is. A vállalat szerint a Negro nem illeszkedik globális növekedési terveibe. A Mondelez már értesítette erről az üzemi tanácsot, vagyis a dolgozókat is.


Az elsősorban snackeket gyártó vállalat inkább a húzómárkákra koncentrál majd a jövőben. A Halls cukorka gyártását átviszik a lengyelországi Skarbimierzbe, de csak 2016 második felétől. A Negro viszont marad, amíg el nem tudják adni, abban pedig biztosak, hogy ez sikerül.

„Tudjuk, hogy a Negro a magyaroknak egy nagyon fontos termék. Éppen ezért bízunk abban, hogy a 2016 elejétől árult brandre valamelyik piaci szereplő azonnal lecsap. Szeretnénk mi válogatni a vevők közül” – mondta Kertész Péter, a cég kommunikációs tanácsadója.

A győri üzemben, ahol a Negrót is gyártják, összesen 83-an dolgoznak: 59 saját, 19 kölcsönzött munkás és 5 portás. A cég egyelőre úgy számol, hogy csak 17 embert kell elküldenie a Halls gyártásának áthelyezése miatt.


Egy hungarikum, amelyet egy olasz talált fel

A Negro cukorkát feltalálójáról, Pietro Negróról nevezték el, aki a savanyú cukorka gyártása és formázás közben keletkezett felesleg újrahasznosítása során talált rá a receptre. A Negro receptje véletlenül született, az összetétel azonban még ma is hét lakat alatt őrzött gyártási titok.