Nem nőtt újra a haj, bírságolt a GVH

Fotó: PhotoAlto / FrÈdÈric Cirou

-

Koffeines sampon túlzó reklámígéreteiért szabott ki bírságot a versenyhivatal.


Bár erősíti a meglévő hajhagymákat, csodára nem képesek az Alpecin samponok a Gazdasági Versenyhivatal döntése szerint. A túlzó reklám ötmillió forintjába került a hirdetésekért és marketingért felelős cégnek. A bírságot a DR. KURT WOLFF GMBH & CO. KG kapta, ez a cég állította össze a reklámokat és felelt a hirdetési munkáért. A forgalmazó Medimprove Marketing Szaktanácsadó és Szolgáltató Kft. nem kapott bírságot.

Az eljárásban érintett Alpecin termékcsalád tagjai (az Alpecin C1 sampon, az Alpecin hajszesz, az Alpecin kettős hatású sampon és az Alpecin Tuning sampon) elsősorban férfiaknak szánt hajápolási és hajhullás elleni termékek, amelyek mindegyike kozmetikumnak minősül. Bár a koffeinnel dúsított sampon esetében az a kijelentés nem kifogásolható, hogy hatásos a termék a hajhullás leggyakoribb okai ellen; vagyis az androgenetikus és stressz okozta hajhullás ellen, és erősíti a meglévő hajhagymákat.


Mindenre jó?


Ezen a sikeren felbuzdulva azonban a cég 2014 augusztusa és 2016 júliusa között olyan hatásokat is tulajdonított a samponoknak, amelyekkel a termékek nem rendelkeztek. Így nem állja meg a helyét, hogy a termék bármilyen ok miatt kialakult hajhullást elmulaszt, alkalmas a foltos hajhullás kezelésére, illetve hajnövesztésre, azaz új hajhagymák növesztésére, ráadásul valamennyi korosztály számára megfelelő, és még az őszülés ellen is remek.

A versenyhivatal a bírság kiszabásakor figyelembe vette a reklámköltéseket, s enyhítő körülményként vették figyelembe, hogy felhagyott a cég a jogsértéssel és elismerte a hibáját.