Nem közösködik a legnagyobb kínai online kereskedővel a Gucci

-

Kilépett a washingtoni székhelyű Nemzetközi Hamisításellenes Koalícióból (IACC) a Gucci divatház, mert a szervezet felvette tagjai közé az Alibaba portált. A Gucci szerint az Alibaba épp a hamisított termékek kereskedelméből tesz szert óriási haszonra.


A Gucci neve szombaton már nem szerepelt az IACC-tagok között.

Az IACC áprilisban hagyta jóvá az Alibaba felvételét, röviddel azután pedig kilépett a Micheal Kors New York-i divatcég, amelyik az Alibabát „a legveszélyesebb és legkártékonyabb ellenfelüknek” nevezte.

A Gucci és más Kering Group-márkák, mint a Balenciaga, beperelték a New York-i szövetségi bíróságon a kínai e-kereskedelmi vállalatot, amelyet azzal vádolnak, hogy szándékosan ösztönzi a hamis termékek kereskedelmét, amelyből nem csekély nyereségre tesz szert. Az Alibaba szerint az ügy „felesleges pereskedés”.

Az Alibaba a szervezeti tagságról azt közölte: a jövőben hatékonyabban tud együtt dolgozni a márkacégekkel, hogy érvényesítse a szellemi tulajdonjogokat.

Az IACC-nek több mint 250 tagja van, köztük például az Apple, az Adidas, a Chanel vagy éppen a 21st Century Fox.

Az Alibaba 2014-ben vitte részvényét tőzsdére a történelem legnagyobb, 25 milliárd dolláros kibocsátásával. A cég Kínában 80 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az online kiskereskedelemben, a világpiacon pedig az Amazon.com legnagyobb konkurensének számít.