Nem engednének be 8 évesnél idősebb autókat az országba

Fotó: MTI / Kovács Tamás

-

A Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) nemcsak az országba behozott autók korát szabná meg, szeretné, ha megkövetelnék az Euro 4-es, azaz a magyar szabályok szerint legalább 9-es környezetvédelmi osztályjelzést is.


A két szakmai szervezet közös közleménye szerint az új autók piaca 2013 és 2015 között 37 százalékkal bővült, ám ezzel párhuzamosan a külföldről behozott autók száma 74 százalékkal nőtt, az importból származó autók átlagéletkora pedig eléri a 11 évet.

Tavaly pedig 77 200 új gépkocsit adtak el a kereskedők, ugyanakkor 122 600 használt autót helyeztek forgalomba, melyek 34 százaléka 11-15 éves, 25 százaléka pedig 16 évesnél is idősebb.

A lízingszövetség és a Gémosz szerint a használt autók importjának növekedése kedvezőtlen tendencia, hiszen az autók átlagéletkora magas, sok használt autó előélete sem "garantált", számos autónál tekerik vissza az órát, ráadásul több használtautó-importtal foglalkozó cégnél felmerül a visszaélés gyanúja is.

Gablini Gábor, a Gémosz elnöke szerint nagyon sok, külföldről öreg autókat behozó kereskedő tűnik el egyik pillanatról a másikra, ráadásul a használtautó-import közel háromnegyedét a szervezet becslése szerint ők intézik.