Nem bontotta ki az igazság minden részletét az utazási iroda

Fotó: VS.hu / Ferenci Péter

-

Csak a szerződés aláírása után mondta el a pontos árakat a Kaland Travel.


A Kaland Travel Kft. hiányos tájékoztatást adott az utazások kiválasztása szempontjából lényeges információkról, és megtévesztette a fogyasztókat az utazások áráról közölt tájékoztatásokkal – írja közleményében a GVH. A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértésért 2 millió forint bírságot szabott ki a cégre, és helyreigazító közlemény közzétételére is kötelezte.

A GVH az utazásszervező cég 2014 decemberétől megjelenő egyes programfüzeteit és egyéb hirdetéseit vizsgálta. A GVH szerint a Kaland Travel Kft. 2015. első félévi indulással értékesített

  • 8 napos Törökországi körutazás,
  • Toszkána 5 nap, 4 éjszaka,
  • Amalfi-part 7 nap, 6 éjszaka,
  • Velence–Trieszt– Grado–Treviso 5 nap, 4 éjszaka,
  • Garda-tó 5 nap, 4 éjszaka,
  • Karneválok kavalkádja 5 nap, 4 éjszaka, és
  • Velencei karnevál 4 nap, 3 éjszaka

fantázianevű utazási csomagjairól csak az utazási szerződés megkötését követően közölt fontos, kötelezően feltüntetendő információkat a fogyasztókkal, beleértve az utazások lényegét adó fakultatív programokat és azok árát, a részvételi díjon felül, külön fizetendő tételeket (adót, illetéket stb.) és azok forintban meghatározott nagyságát, valamint az utazás elindításának feltételéül szabott legalacsonyabb létszámot.


A GVH megállapította azt is, hogy a programok hirdetett ára (alapára) nem az általánosan alkalmazott fogyasztói ár volt, ezért a vállalkozás hamisan keltette azt a benyomást, hogy utazásait kedvezményesen lehet igénybe venni. A GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy

  • a kereskedelmi gyakorlat jelentős részben valótlan tájékoztatásokon alapult;
  • a vállalkozás számára egyértelműek lehettek a vonatkozó ágazati jogszabály tájékoztatási rendelkezései.

A GVH az elmúlt időszakban több versenyfelügyeleti eljárást indított az egyes utazásszervező cégek megtévesztő ígéretei miatt.