Négysávos úttal kötik össze Egert és az M3-ast

-

Javítják a vasútállomás és a buszpályaudvar közlekedési kapcsolatát.


Nyitrai Zsolt, Eger és térsége fideszes országgyűlési képviselője, miniszteri biztos arról beszélt egy sajtótájékoztatón a városban, hogy húszéves ígéret a heves megyeiek számára az Egert az M3-as autópályával és a fővárossal összekötő 2x2 sávos gyorsforgalmi út, mely a kormány közlekedésfejlesztési tervének köszönhetően végre megépülhet.

A 19 kilométeres M25-ös autóút két ütemben valósul meg. Első ütemében 2018-ig tehermentesítik Andornaktályát és Nagytályát, valamint Eger déli közlekedési csomópontjait is átalakítják. Ezzel kapcsolatban a közbeszerzést kiírták, a munkaterületet jövő év elején vehetik birtokba a gépek.

2017 elején megkezdődik a közbeszerzési eljárás az Eger és az Andornaktálya közötti szakaszon is, 2018 elején pedig Andornaktálya és Füzesabony között. Nyitrai szerint történelmi léptékű Eger másik fejlesztési lehetősége is, amelynek köszönhetően intermodiális csomópont kialakításával javulni fog az autóbusz- és a vasútállomás közötti közlekedés. Ez a beruházás 2019-ben kezdődhet el, és 5 milliárd forintból valósulhat meg.


Mintegy 3700 milliárd forintból bővül Magyarország gyorsforgalmi- és vasúthálózata 2022-ig - jelentette ki a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos. Soha nem látott mértékű, hazai és uniós forrás áll Magyarország rendelkezésére, hogy 2022-ig korszerűsítse és kibővítse gyorsforgalmi- és vasúthálózatát – hangsúlyozta Homolya Róbert.

A közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos kifejtette: a kormány még ősszel 2500 milliárd forintos közútfejlesztési tervről döntött, melynek mintegy 60 százalékát hazai költségvetésből fedez, és csupán 40 százaléka uniós forrás. 2022-ig mintegy 900 kilométer hosszúságú sávos autópálya vagy autóút épül meg, így az ország gyorsforgalmi úthálózata 30-40 százalékkal nő – hangsúlyozta Homolya Róbert.

E fejlesztéseknek egy része a megyeszékhelyeket köti be a gyorsforgalmi úthálózatba, másik részük az autópályákat hosszabbítja meg az országhatárig.

2022-ig mintegy 1200 milliárd forint áll Magyarország rendelkezésére, hogy a nemzetközi szabványoknak megfelelően korszerűsítse a pályaszerkezetet és új mozdonyokat vásároljon.