Negyedév alatt 8,5 milliárdot költött reklámra a hivatal

Fotó: MTI / Soós Lajos

-

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal két legnagyobb megbízását Csetényi Csaba és Kuna Tibor cégei kapták.


A Nemzeti Kommunikációs Hivatal tavaly nyáron 25 milliárd forintos keretszerződést kötött a Csetényi Csaba tulajdonában lévő Network 360 Reklámügynökséggel és az Affiliate Networkkel, valamint a Kuna Tibor tulajdonában lévő Trinity Internationallal, továbbá a MindShare Médiaügynökséggel az állami intézmények kommunikációs feladatainak ellátására.

A hivatal 2016. április eleje és június vége között 8,5 milliárd forint értekben költött, értesítőjét az Átlátszó.hu szemlézte. Az összeg két nagy tételből áll.

  • Az egyik az MVM-csoport reklámozása, ez 6,6 milliárd forintba került. Ezt a Trinity-Sprint Konzorcium, vagyis a Trinity International Communications és a Sprint Nyomdaipari Kft. kapta meg. A leírás szerint ez „az MVM-csoport kommunikációjához kapcsolódó, ismertségnövelés és imázsépítés elsődleges célú akciók stratégiai tervezési és tanácsadási, kutatási, grafikai tervezési, integrált reklámügynökségi, PR-ügynökségi, online és közösségi média, médiatervezési és -vásárlási, valamint gyártási feladatainak teljes körű ellátása”.
  • A másik „Kommunikációs kampány tervezés és előkészítés” címen fut, ennek összege 1,5 milliárd forint. Itt a megbízott cég az Egyesült Reklám Konzorcium, vagyis a Network 360 és az Affiliate Network, de hogy a munka pontosan mi, azt a tájékoztatóban nem részletezik.

A két nagy megbízás mellett jutottak aprók munkák a cégeknek.

  • A Trinity-Sprint Konzorcium 50 millió forintért végez kommunikációs szolgáltatásokat a Hungarocontrol Zrt.-nek és 26,6 millióért a GYSEV-nek.
  • Az Egyesült Reklám Konzorcium pedig egyebek mellett 77 millió forintért a MÁV-nak, 50 millió forintért az ORFK-nak és 26 millióért a Szépművészeti Múzeumnak nyújt PR szolgáltatást.