Négy hónapja kis híján ugyanígy odaveszett egy Germanwings-járat

Fotó: MTI/MTVA / Rolf Vennenbernd

-

Az Airbus A321-es akkor 109 utassal a fedélzetén zuhant a 9500 méteres magasságból percenként 1200 métert.


A Daily Mail úgy tudja, hogy az eset után az európai légügyi hatóság figyelmeztetést adott ki a hasonló esetek elkerülésére. Az is Spanyolországban történt, Pamplonánál. A zuhanás akkor 9500 méterről indult, de végül is a legénység nagyjából 7 ezer méteren stabilizálni tudta a gépet.

Akkor, november 5-én egy hibás érzékelő hamis adata okozta a problémát, és az ellenőrzést az Airbus négy típusára írták elő, köztük az A320-asra, amilyen a ma lezuhant Germanwings-gép volt.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség arra figyelmeztetett, hogy ilyenkor folyamatos ereszkedést írnak elő, amely a legrosszabb forgatókönyv esetében azzal jár, hogy nem lehet leállítani a visszakormányzás parancsával, még akkor sem, ha teljes mértékig a visszakormányzás pozíciójába teszik a gépet. Ez a körülmény, hacsak nem javítják ki, azt eredményezheti, hogy elveszítik a kontrollt a gép felett.