Nagyot nőhet a rezsi a kormány terve miatt

-

Jelentős bevételtől esnének el a társasházak, ha nem lehetne a falakra óriásplakátokat elhelyezni.


A rezsiköltségek emelkedéséhez vezethet a külterületi reklámpiac újraszabályozása – mondta Fülöp Szilvia, a Magyar Reklámszövetség főtitkára. A kormányzat a köz- és magánterületen lévő óriásplakátok kihelyezését az önkormányzatok hatáskörébe helyezné, az outdoor reklámfelületek igen jelentős része viszont magánterületen, társasházak falain van. Az új szabályozás miatt több háztartás rezsije növekedhetne a közös költséget most még csökkentő bevételi forrás megszűnése miatt – írja a Világgazdaság.

Az MRSZ szerint a letisztult városkép mellett fontos a közterületi reklámtevékenység piaci, gazdasági, hirdetői és fogyasztói hatása is. A közterületi reklámköltés 2015-ben meghaladta a 15 milliárd forintot, és 7,7 százalékát tette ki a 194,37 milliárd forintos reklámtortának. A reklámszövetség szerint a közterületi reklámpiacba való ilyen mértékű beavatkozás fokozza az elmúlt évek váratlan intézkedései – a reklámadó, a bónuszszabályozás – miatt kialakult piaci bizonytalanságot. A magyarországi reklámszakmai szereplők felajánlották, hogy 2016. november 10-ig elkészítik és a kormány rendelkezésére bocsátják azt a szakmai anyagot, amely támogatja a tervezetben meghatározott törvényalkotói törekvéseket.

Magyarországon 45 913 nyilvántartott közterületi hirdetőeszköz található. Az is elképzelhető, hogy akár el is tűnhetnének a jelenlegi méretű óriásplakátok, és legfeljebb a közlekedési bútorokon – a tömegközlekedés megállóiban – és a villanyoszlopokon lehetne hirdetéseket elhelyezni. Az új szabályozás jelentősen átrendezné a kültéri reklámpiacot, és minden szereplőt érzékenyen érintene, Simicska Lajos érdekeltségétől kezdve a német, francia szereplőig. Legkevésbé az utcabútorokon reklámozó cégek szenvednék meg a változást.