Német cégek náci múltjára emlékeztetne egy orosz törvényjavaslat

-

Alekszej Zsuravjov putyinista képviselő törvényjavaslatot nyújtott be az orosz parlamentbe, amelynek lényege, hogy kötelezné a náci és a fasiszta rezsimekkel a múlt század első felében kapcsolatban álló cégeket, hogy reklámjaikban ez figyelmeztetésként jelenjen meg.


Rádiós reklámokban három másodperces, tévés reklámokban legalább öt másodperces, de a teljes játékidő hét százalékát kitevő ideig lenne kötelező megjelennie a figyelmeztetésnek az orosz törvényjavaslat szerint, miszerint az adott cég kapcsolatban állt a náci avagy a fasiszta rendszerrel.

A javaslatot egy putyinista képviselő, Alekszej Zsuravjov nyújtotta be arra hivatkozva, hogy “a múlt nem torzítható, és a a fiatalabb generációnak is meg kell ismernie a huszadik század történelmét, amely során a mai napig Oroszországban is aktív cégek dolgoztak a Harmadik Birodalomnak, mérgező anyagokat, fegyvereket és repülőket gyártva annak.”

A "náciellenes törvény" megsértői öt évet is kaphatnának. Az nem világos, hogy a törvény elfogadásának mekkora az esélye. A javaslat kritikusai viszont annak szabadon értelmezhetősége miatt üldöztetéstől tartanak.

A képviselő visszautasította, hogy ezzel be akarna tiltatni a cégeket az országban. De azt kijelentette, hogy ha elfogadják a törvényt, akkor az orosz állampolgárok talán kevésbé szívesen veszik majd ezeknek a bizonyos cégeknek a termékeit, ami megállíthatja a nyugati vállalatokat abban, hogy “korrumpálják” az orosz hivatalnokokat. Ilyen cég egyébként a Mercedes és a BMW is, és mindkettő terméke megtalálható a törvényjavaslatot benyújtó politikus háztartásában, személygépkocsik formájában.

“Ha a BMW repülőket gyártott, amelyek bombázták városainkat, akkor az oroszoknak joga van tudni, nem pedig szégyenben élni” - mondta Zsuravjov.