Mostantól telefonon is adható okmányirodai meghatalmazás

Fotó: MTI / Balaton József

-

Fejlődik a hivatal, a kormányablakos ügyintézéshez is elég egy hívás, igaz, előtte be kell menni.


Ahhoz, hogy telefonon adjunk meghatalmazást az okmányirodai vagy kormányablakos ügyintézéshez, egyszer kell csak bemenni mostantól az okmányirodába vagy kormányablakba, ahol személyesen kell igényelni egyedi azonosító számsort és PIN-kódot, és hozzájárulni ahhoz, hogy telefonon is intézhessék az ügyeket.

Balogh Gábor, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala osztályvezetője elmondta, hogy ezután az ügyfeleknek, ha meghatalmazást szeretnének adni valakinek, elegendő felhívniuk az ingyenes kormányzati ügyfélvonalat, a 1818-at, bediktálniuk az azonosítószámot és a PIN-kódot, és elmondaniuk, ki és milyen ügyben járhat el helyettük.

A telefonkódos elektronikus azonosítás bevezetésével több mint 80 ügytípushoz, egyebek mellett a gépjárművel, az útlevéllel és a személyi igazolvánnyal kapcsolatos ügyekhez adhatunk telefonon meghatalmazásokat, amelyekhez tehát sem tanúkra, sem papíralapú formanyomtatványokra nincs szükség.

Emellett bevezetik a rendelkezési nyilvántartást is, amely a hivatal honlapján keresztül a webes ügysegéd alkalmazásban érhető el. Ennek segítségével szintén adható, illetve visszavonható meghatalmazás, továbbá rendelkezni lehet arról, hogy a jövőben személyesen, online és/vagy telefonon szeretnék azonosítani magukat az ügyfelek az elektronos ügyintézés során, illetve arról, milyen módon – postai vagy elektronikus – szeretnének kapcsolatot tartani a hatóságokkal.

Ezenkívül az ügyfelek – a bankszámlakivonathoz hasonló – időszakos értesítést is kaphatnak a jövőben a nevükben történt elektronikus ügyintézésekről, illetve adataik elektronikus kezeléséről postai és elektronikus úton.