Mivel javítható egy márka piaci teljesítménye? Ötletek első kézből (X)

-

A 15. születésnapját ünneplő BrandFestival Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai konferenciája. A Budapest Music Centerben október 29–30-án rendezik meg az eseményt, ahol a márkalojalitás alapgondolata mentén elemzi a jövőt a több mint 100 előadó. Az inspirációs „makrotémák” mellett olyan tudást is kínál a rendezvény, amely közvetlenül is befolyásolja az üzletmenetet.


A kétnapos esemény célja bemutatni a márkalojalitás irányait, elemezni a legfőbb szakmai trendeket. A megjelentek felfedhetik a saját cégükben rejlő üzleti lehetőségeket.


Dunai András, a Buszesz Zrt., elnök-vezérigazgatója


Barna Tamás, a Republic Group Reklámügynökségi Csoport ügyvezetője: „Az idei BrandFestivalnak három stratégiai lába van: a vásárlóilojalitás-stratégiák ismertetése, a nemzetközi nagy nevek a márkaépítés területéről és az egészet átfogó keretként a makrotudást kínáló előadók a döntéshozók világából. A növekedési lehetőségek elősegítése és a profitabilitás megőrzése érdekében a cégvezetőknek az új kommunikációs környezetben új stratégiai irányokat kell kijelölniük. Versenyelőnyt szerezhetnek a márka iránti lojalitás növelésével is.”

Az inspirációs „makrotémák” mellett olyan tudást is kínál a rendezvény, amely közvetlenül is befolyásolja az üzletmenetet. A több mint 100 előadót felvonultató szakmai csúcstalálkozó első napján az FMCG-piac meghatározó szereplői is jelen lesznek. Madarász László, a Pick Szeged Zrt. marketing- és stratégiai igazgatója, Dunai András, a Buszesz Zrt. elnök-vezérigazgatója, Niklós László, a Coca-Cola ügyvezetője, Sánta Sándor, a Choco Garden alapító-tulajdonosa és Vuleta Zsolt, a Borsodi értékesítési igazgatója egy kerekasztal-beszélgetés keretében azzal kapcsolatban osztják majd meg tapasztalataikat, hogy mely tényezők mentén javítható egy márka piaci teljesítménye. Vajon milyen optimális médiamix alkalmazásával tudják hatékonyan elérni célcsoportjaikat az FMCG-márkák? Az árdiszkontálás mellett milyen egyéb innovatív lépéseket tehetnek a cégek? A kommunikációs megoldásokat illetően melyek az igazán újszerű irányok: a médiasúly növelése, a kreatív tartalomfejlesztés, a co-branding, az új médiumok használata, a fenntarthatósági szempontok hangsúlyozása?


A sörpiacon egyre intenzívebb a verseny, jellemző a gazdaságos termékek piaci térnyerése

Vuleta Zsolt, a Borsodi értékesítési igazgatója: „Amellett, hogy nőtt a hazai söripar által értékesített sör mennyisége, a magyar sörpiac pozitív, 0,8 százalékos növekedéssel zárt 2014-ben. Az idei év eredményeiről egyelőre korai lenne nyilatkozni, hiszen a szezon még nem ért véget. Habár a sörpiacon is jellemző a gazdaságos árú termékek piaci térnyerése, a prémium kategóriás sörök stabilan őrzik pozíciójukat, és jól teljesítenek a magyar piacon. Tapasztalataink szerint Magyarországon is egyre népszerűbbek a sörkülönlegességek. Ezért is döntött úgy a Borsodi Sörgyár, hogy idén két új prémium kategóriás sörrel bővíti a hazai Staropramen-termékcsaládot, a Staropramen Granáttal és a Unfiltereddel. A GfK felmérése szerint a Borsodi Magyarország kedvenc sörmárkája, és ezt a pozíciót többek között folyamatos innovációval és újdonságok bevezetésével szeretnénk tovább erősíteni. Ebben kiemelt szerep jut az új ízek fejlesztésének, hiszen az ízesített sörök a teljes piac jelenleg mintegy 5-6 százalékát teszik ki.”


Vuleta Zsolt, a Borsodi értékesítési igazgatója


Vállalni kell a rizikót, hogy az emberek írják a márkaélménnyel kapcsolatos történetet

Az innováció kulcsfontosságú a Coca-Cola életében, hiszen egyetlen termékkel kezdte, ma viszont már 3500 terméke van világszinten. Niklós László, a Coca-Cola jelenlegi ügyvezetője csaknem húsz éve csatlakozott az üdítőital-óriás csapatához. Ez idő alatt számos különböző pozíciót töltött be márkamenedzsment és üzletfejlesztési területeken.


Niklós László, a Coca-Cola ügyvezető igazgatója: „Olyan tartalmat kell tudni adni a fogyasztóknak, amely releváns számukra, és ők maguk fejlesztik tovább azt a tartalmat. Ez azzal is jár, hogy a vállalati kontroll egyre inkább elvész, és teret kell engedni annak – vagy más szóval, rizikót kell vállalni abban –, hogy más írja az adott márkaélménnyel kapcsolatos történetet, amely így viszont sokkal hitelesebb lesz, és szélesebb réteghez is eljut. Az biztos, hogy egy új szintre lépünk a tartalomgyártásban, -managementben és -disztribúcióban. Hiszünk az integrált kommunikáció fontosságában, és bizalmat szavazunk – a már beváltak mellett – minden új médiamegoldásnak, amely tovább segíti a még hatékonyabb márkakommunikációt, és új perspektívát nyit neki.”


Niklós László, a Coca-Cola ügyvezető igazgatója


A rendezvény tematikája úgy áll össze, hogy az előadások, beszélgetések olyan szinergiákat alkossanak, amelyeket a megjelentek a saját ágazatukban tudnak hasznosítani.

Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai konferenciája, egyben szakmai csúcstalálkozója idén 2015. október 29–30-án a Budapest Music Centerben várja mindazokat, akiknek fontos, hogy innovatív ötletekkel tartsák magukat az élmezőnyben: www.brandfestival.hu