Mit tippel, ki újíthatja fel a hármas metró szerelvényeit?

Fotó: MTI/MTVA / Máthé Zoltán

-

Ketten pályáztak a munkára, ebből az egyik cég referenciáival „komoly gond van.”


Két cég verseng a 3-as metró kocsijainak felújításáért, maga az orosz gyártó, illetve az észt Skinest Rail, amely helyett alvállalkozója, az ukrán Krjukovszkij vagongyár végezné a munkát.

A Napi Gazdaságnak ipari források azt mondták, a Skinest Rail ajánlata több szempontból kérdéses. Az észt pályázó referencialistáján 21 munkát jelöltek meg, azonban ezek közül csak kettő kapcsolatos metrókocsikkal, az összes többi vasúti vagonok és motorvonatok felújításáról szól. Az említett két feladat, a kijevi metró járműveinek javítása azonban nem olyan teljes körű rekonstrukció, mint amire a budapesti metrókocsik esetében van szükség. A munkát nem a Skinest Rail végezné, hanem alvállalkozója, az ukrajnai Kremencsukban működő Krjukovszkij vagongyár.

A BKV annyit mondott, a cégek referenciáját az első szakaszban ellenőrizték, most a végleges ajánlatok elbírálása zajlik, részleteket nem közölhetnek.

Korábban egyébként a Figyelő kiderítette, Párizsban olcsóbban vesznek új metrókocsikat, mint amennyibe a magyar szerelvények felújítása kerül.