Milliárdokat lehet keresni a YouTube-on – itt a toplista

Fotó: AFP / THOMAS COEX

-

Egy 25 éves fiatal a YouTube videomegosztó portál legjobban kereső híressége: a PewDiePie néven ismert videojáték-kommentátor 12 millió dollárt (3,2 milliárd forintot) keresett az elmúlt évben.


A Forbes magazin közlése szerint a svéd Felix Kjellberg vezeti az első alkalommal összeállított listát, amelyen olyan személyek szerepelnek, akik rövid online videókból hatalmas bevételre tesznek szert.



A YouTube-sztárok többnyire azzal keresnek pénzt, hogy különböző termékeket jelenítenek meg a csatornájukon, és osztoznak a YouTube hirdetési bevételein. Néhányan szerepelnek filmekben, könyveket írnak, turnéra mennek, és zenét adnak el. Rendkívül népszerűek a fiatalabb korosztályok körében, különböző márkák az ő segítségükkel igyekeznek elérni a fogyasztók újabb generációját.

A Forbes listáján a második helyet megosztva érte el a Smosh nevű, Ian Hecoxból és Anthony Padillából álló tréfacsináló kettős, valamint a Fine testvérek, Benny és Rafi Fine. Mindkét produkció 8,5 millió dollár (2,3 milliárd forint) bevételre tett szert a YouTube-csatornájából.




A táncoló hegedűművész, Lindsey Stirling a negyedik helyet szerezte meg 6 millió dollárral (1,6 milliárd forint), míg az ötödik helyet holtversenyben a Rhett and Linke komikuspáros és a KSI néven ismert videojáték-kommentátor, Olajide Olatunji érte el 4,5 millió dollár (1,2 milliárd forint) bevétellel.



A leginkább a milliárdosokról vezetett listáiról híres Forbes magazin különböző online források (Nielsen, IMDb), valamint menedzserekkel, ügyvédekkel, iparági bennfentesekkel és magukkal a sztárokkal készült interjúk alapján állította össze a YouTube legjobban kereső előadóit felsoroló listáját. A magazin közlése szerint a november 2-án megjelenő számban olvasható adatok az online sztárok adók és kezelési költségek kifizetése előtti bevételeit tükrözik.