Miért szeretik jobban a turisták Magyarországot, mint a világot

-

Kezünkbe került a Global Market Research 2014-es nemzetközi turisztikai felmérése, amiből kiderül, hogy miért jönnek Magyarországra a turisták, és a világ többi úti céljához képest mi és mennyire tetszik az idelátogatóknak.


A kutatás alatt 24 országban több, mint 16 800 emberrel interjúztak a készítők. Azaz a komolyan vehető piackutatások közé sorolható ez a felmérés, annál is inkább érdekesek és meglepőek az eredményei. A meglehetősen hosszú anyag legfontosabb megállapításait néhány grafikonban mondjuk el.


Fiatalok körében a legnépszerűbb Magyarország?

– Nem. Bármennyire meglepő, de nem a romkocsmákban bulizó fiatalok szeretik a legjobban hazánkat.


Minél idősebb valaki, annál jobban tetszik neki Magyarország. A kutatásban a készítők létrehoztak egy promóciós indexet, amit az alapján számítanak ki, hogy a megkérdezettek, ajánlanák-e ismerőseiknek Magyarországot következő nyaralásukhoz. Ezt az egyszerűség kedvéért most tetszési indexnek fogjuk hívni.


Mennyire vagyunk versenyképesek Európa többi országához képest?

A kutatásban kiemelt szerepe van annak, hogy a látogatók rövidebb vagy hosszabb ideig tartózkodtak Magyarországon. Rövid nyaralásnak számít, ha valaki 3 napnál nem többet töltött hazánkban. Az európai népszerűségi ranglistában a villámnyaralók körében a 21. helyet foglaljuk el a 31-ből.


Minél sötétebb egy ország színezése, annál népszerűbb az a turisták körében. A csehek például népszerűbbek Magyarországnál, de a lengyeleket megelőzzük.


A hosszabb utazások versenyében azonban teljesen más a helyzet. Olaszország itt is népszerű, de például míg a rövid nyaralások népszerűségi versenyében Norvégia az utolsók között volt, a hosszabb kikapcsolódásnál már képes volt 29 helyet javítani, és az élre törni. Magyarország ezzel szemben rontott a pozícióján, és a 25. helyre csúszott vissza.


Norvégia a győztes.


Tehát minél több időt tölt az ember Magyarországon, annál kevésbé szereti. Ugyanez az összefüggés a norvégok esetében fordított, az idő előrehaladtával az ország is vonzóbb lesz, mint egy jó vörösbor, legalábbis a Global Market Research piackutatása alapján. Grafikusan kifejezve ez az összefüggés így néz ki.


Értelemszerűen itt a kisebb érték a jó. Hiszen elsőnek jobb lenni, mint 25.-nek.


Miért jönnek Magyarországra a turisták?

A Global Market Research piackutatásában a turistáknak kínált kikapcsolódási lehetőségekre és egyéb adottságokra bontva is vizsgálható egy ország vonzereje. Az alábbi ranglistából látszik, hogy Magyarország legversenyképesebb turisztikai attrakciói a városnézős hosszú hétvégék és a fürdők rövid, valamint hosszú nyaralás során egyaránt. Ezen kívül az idelátogatók baráti összejövetelekre és rokonlátogatásra érkeznek. A legkevésbé versenyképesek a strandolós nyaralásokban vagyunk, és bármilyen meglepő, de gasztronómiában sem aratunk nagy sikereket.


Nem értékelik a turisták a magyar konyhát.


Érdekesség még, hogy a városnézés a hosszabb időt Magyarországon-töltők körében teljesen leértékelődik, míg a kalandok és az izgalmak keresése kerülnek az előtérbe. Diagrammon kifejezve:


Hosszúhétvégére érkezők a Hősök-terére kíváncsiak. Az egész hétre maradók már inkább buliznának.