Michelisz: Olyan ez nekem, mint George Lucasnak A birodalom visszavág

-

A hétvégén a Hungaroringen folytatódik a túraautó-világbajnokság, Michelisz Norbert a jól sikerült első két versenyhétvége után óva inti a magyar szurkolókat, hogy futamgyőzelmet várjanak tőle, de küzdeni fog azért, hogy a dobogóra állhasson.


„Ahogy közeledik a hungaroringi versenyhétvége, percről-percre jobban érzem a fokozódó hangulatot. Olyan ez nekem, mint Stephen Kingnek a Ragyogás, a Guns N' Rosesnak a Paradise City, George Lucasnak A birodalom visszavág” – kezdte Michelisz Norbert hivatalos blogoldalán az előretekintést.

A magyar versenyző sietett leszögezni, hogy bár két futam után a Honda vezeti a gyártók pontversenyt, csapattársa, Monteiro pedig a pilóták között áll az élen, de a Franciaországban és Szlovákiában kialakult kép nem a realitást tükrözi. A Hungaroringtől kezdve megváltozik a WTCC képe, ugyanis a Magyar Nagydíj az első verseny a szezonban, amelyen életbe lép a büntetősúlyrendszer.


Monteiro vezet


Az első két fordulóban egyedül a címvédő márka, a Citroën kapott plusz 80 kilót, a többiek, így a Honda is a gyári minimumon futottak. Most az első két hétvége eredményeiből kiszámolva a Citroën +80 kilót, a Honda +70 kilót, a Lada +50-et kap, míg a Volvo és a Chevrolet marad a gyári minimumon.

„Korábban is írtam már, hogy minden plusz tíz kiló az autóban 1-1,5 tizedmásodperces hátrányt jelent körönként. Ha az első két fordulóban azt mondtuk, hogy nagyjából azonos szinten voltunk a Citroënnel, akkor ebből könnyen kiszámolható, hogy a Hungaroringen körülbelül egy másodperccel leszünk lassabbak a franciáknál. De valószínűleg a Volvo is előttünk lesz, és a Lada is előnyösebb helyzetből indul nálunk” – fogalmazott Michelisz.


Nem lesz olyan gyors a Honda


A magyar WTCC-pilóta szerint látni kell, hogy a Citroën a mezőnyhöz képest 80 kilós plusszal is a legerősebb autó volt, hiszen mindkétszer behúzta a pole pozíciót és a fő futamokon a győzelmet is. „Ha úgy ment nekik, akkor most várhatóan a fordított rajtrácsos futamon is jönnek majd előre, és nemcsak a két gyári pilótájuk, hanem a másik három privát is ott lesz az első tízben az időmérőn.


Nekünk most az lesz a feladatunk, hogy a maradék öt hely valamelyikét megszerezzük a kvalifikáción a top tízben.

Tavaly a fordított rajtrácsos pole-ból indulva jött össze a futamgyőzelem, idén viszont szóba sem jöhet az, hogy a tizedik helyre taktikázok. Azért nem, mert ha mindent kipréselünk az autóból, akkor is örülnünk kell, ha a 8–10. hely összejön.”


Honda-Citroen csata:


Michelisz szerint ha megint lesz olyan szerencséje, hogy tizedik lesz, a nyitófutamon akár a győzelem is elérhető. „Hiába leszünk lassabbak a riválisoknál, a Hungaroring karakterisztikájának köszönhetően jól lehet védekezni. Kevés a hosszú egyenes és az azt követő kemény féktáv, másrészt általában jobb kanyart bal követ és fordítva, így nehéz előnyös helyzetbe kerülni az elöl haladóhoz képest.


Hosszú idő után először kell pályabejáráson részt vennem a Hungaroringen.

Az elmúlt években erre nem volt szükség, hiszen jól ismertem a pályát, most viszont, miután felújították az aszfaltot, muszáj újra feltérképeznem.”

Végül hozzátette, hogy hazai közönség előtt már sokszor sikerült átírni az esélyeket, a Hungaroringen nem számítanak a pluszsúlyok, nem számítanak a realitások, itt mindig a dobogó volt és a célja, és most is az lesz.