Michelisz nyomában a vanyarci tehetség

-

Gokartversenyzőként kezdte évekkel ezelőtt, idén nemzetközi kupagyőztes lett. Tim Gábor évek óta Budapesten vagy egy vanyarci autószerelő műhelyben dolgozik, hétvégenként a győzelemért hajt. A 24 éves tehetség a WTCC-ről álmodik, miközben saját raliautóját is építi.


A Skoda Octavia Kupa idei bajnoka olyan korán kezdte az autózást, amilyen korán csak lehetett: négyévesen vezetett először, de nem egy pedálos Moszkvicsot, hanem édesapja Ifáját. Kiskamaszként, 2001-ben került Kesjár János gokartiskolájába, és lépésről lépésre haladt előre autóversenyzői karrierjével.

„Egyszer Budaörsön bérgokartoztam, mikor odajött hozzám egy úriember azzal, hogy versenyeznem kellene. Egy évet lehúztam a gyerekkategóriában, sajnos nem voltak túl jó eredményeim, mert nem volt megfelelő anyagi hátterem, aztán ki is nőttem a gokartot.”



Ezután a nagyobb kategória következett, az erősebb gépek meg is hozták az eredményt Gábornak. 2006-ban országos bajnok lett, ez volt az első bajnoki címe. Az anyagi háttere a következő években sem javult, így 2008-ban már csak fél szezont tudott menni.

„Visszagondolva azt mondhatom, a lehető legszerencsésebben alakult minden, mert a befejezetlen évad miatt kezdtem el szimulátorozni, és ekkor ismertem meg a mostani menedzseremet, Bende Imrét. 2009-ben már közösen vágtunk neki a bajnokságnak, ami felemásan alakult, de a sok nehézség ellenére is harmadik lettem összetettben.


Úgy döntöttünk, lépünk egy merészet, és átmegyünk a gyorsaságiba.

Lehetőséget kaptam Burkus Egontól a Suzuki Kupában, ahol 2010-ben a legjobb újonc voltam, 2011-ben pedig bajnok lettem” – emlékszik vissza első márkakupáira.



A bajnoki címnek köszönhetően megérkeztek Tim Gábor életébe a szponzorok is, akikkel a mai napig együttműködik. Az Apex Racing csapat pilótájaként Gábor 2012-ben egy 407-es Peugeot-val indult el az ETCC futamain. Az eredmények elmaradtak, mert nagyon szenvedős volt a munka a francia motorral, pedig a tesztek alatt még ígéretesnek tűnt az autó.

„Azért választottuk a Peugeot-t, mert egyrészt ár-érték arányban ez tűnt a legjobbnak, másrészt a 2011-es teszteken nagyon jó eredmények születtek. Sajnos azonban az ETCC startjára a dán fejlesztőcsapat lecserélődött, az új emberek pedig alig tudtak valamit a technikáról. Jól mutatja ezt, hogy 2012-ben és 2013-ban hat motort durrantottunk el, így egyik sem volt teljes szezon.”



Az újabb csonka évad újabb kategóriaváltásra kényszerítette a fiatal versenyzőt. Kipróbálta magát a kis túraautók között egy 1.6-os Swifttel, minden futamát megnyerte, de csak fél szezont futott. Így 2014-ben menedzsmentjével együtt csak arra koncentrált, hogy sikerüljön végre egy teljes bajnokságot végigversenyeznie. Az RCM kupában megvalósíthatta a tervét, sőt, meg is nyerte a sorozatot. Fődíjként részt vehetett a dubai 24 óráson, ahol egy angol csapat tagjaként gyűjtötte a tapasztalatokat.



2015-ben újra csak félig tudta teljesíteni az RCM-bajnokságot, ekkor viszont eldöntötték, hogy szerencsét próbálnak egy nemzetközi szezonban. A Skoda Octavia-kupára esett a választás, és az eredmények a csapatot igazolták: Gábor idén 10 futamból hatot megnyert, kilencszer állt dobogón, és csupán az utolsó versenyt nem tudta befejezni egy baleset miatt.

Rövid és hosszú távú tervei egyaránt a nemzetközi közeggel kapcsolatosak. „Szeretnék újra egy nemzetközi sorozatban bizonyítani, ez lehet akár az Octavia-kupa is, de próbálunk feljebb lépni, meglátjuk, hogyan sikerül. Természetesen a nagy álmom, hogy eljussak a WTCC-be vagy valamilyen túraautó sorozatba, akár a TCR-be, a BTCC-be vagy a DTM-be. Mindenképp olyan bajnokságot keresünk, ahol van lehetőség a fejlődésre. A gokarton kívül nincs nagy tapasztalatom formaautóban, nem is vezettem soha, abszolút túraautós beállítottságú lettem, ezért ez az irány. Emellett Michelisz Norbi és a Zengő Motorsport sikerei is motiválnak. Nem titkolom, nagyon boldog lennék, ha egyszer Zengő Zolinál versenyezhetnék,


még az sem érdekelne, ha egy Trabanttal kellene a mezőny után kullognom.

Persze álmodozni nem árt, de keményen dolgozunk azon, hogy jövőre mindenképp nemzetközi bajnokságban indulhassak.”



A versenyek és a versenyszezonok között Gábor autószerelőként dolgozik egy vanyarci műhelyben, szabadidejében pedig saját fejlesztésű raliautóját építi édesapjával, valamint navigátorával, Tímár Tamással. Egy Nissant pofozgatnak már évek óta, tavaly a Szilveszter-ralin másodikok lettek az 1991-es évjáratú Sunny GTI-vel. A 24 éves versenyző úgy látja, egy pályaversenyzőnek jót tesz, ha másik szakágban is versenyez, mert nagyon sok tudást és ismeretet szerezhet ott is, ezért áll rajthoz időnként amatőr ralifutamokon is..