Menekülés a Pannóniából

Fotó: Polyák Attila / Origo Zrt. / Polyák Attila

-

Késnek a tájékoztató táblák kihelyezésével, ezért is áll a forgalom Újlipótvárosban. A Budapest Közút Zrt. a kivitelezőket hibáztatja.


A Dráva utcai átépítés miatt a Pannónia utca beállt a Victor Hugo utcától a Nagykörútig, miközben a Dráva utcáról az üresen kongó Visegrádi utcán, a Váci úton és a pesti alsó rakparton át is el lehet jutni a Margit hídhoz.

Tehát volna lehetőség a forgalom szétosztására, hogy a kilométeres dugóban toporgó autók ne terheljék a Pannóniát és környékét, akadályozva a BKK-buszok közlekedését is.

A Budapest Közút Zrt. szerint a kivitelező konzorcium feladata volna kihelyezni az útjelző táblákat.


Amíg nincsenek tájékoztató táblák, a Radnóti Miklós utca forgalma is a Pannóniába ömlik


Két hét telt el a Dráva utcai átépítéssel egy időben bevezetett forgalmirend-változás óta, mégsem sikerült elérnie a Budapest Közút Zrt.-nek, hogy tájékoztató táblák hívják fel az autósok figyelmet arra: a Pannónia utcán kívül más útvonalon is eljuthatnak a Margit hídra.

A Dráva utcáról nemcsak a Pannóniára lehet rákanyarodni, hanem a Visegrádi utcára és a Váci útra is. Mindhárom irányból elérhető a Szent István körút és onnan a Margit híd. A Dráva utcáról a pesti alsó rakpartra hatva szintén fel lehet hajtani a Margit hídra. Ezért meg lehetne gondolni, hogy érdemes lenne tájékoztató táblákat helyezni a Dráva utcában és máshol az Újlipótvárosban – például a Radnóti Miklós utcán –, ahonnan elosztható a forgalom.

Tájékoztató táblák nélkül azonban az autósok többsége a Pannónián araszol tovább a dugóban.


A tömeg marad a Pannónián. Csak egy szál motoros halad a Radnótin a Visegrádi utcai és Váci úti menekülési útvonal felé


Hiányoznak a jelzőtáblák és az útburkolati jelek

Egy lakos panaszára adott válaszában a Budapest Közút Forgalomtechnikai Igazgatósága arra hivatkozott, hogy a kivitelező Sade Kft.–Penta Kft. konzorcium nem volt felkészülve a közút által jóváhagyott forgalmirend-módosítás maradéktalan kiépítésére, ezért a július 20-án elkezdett munkálatokhoz szükséges jelzőtáblázást, útburkolatijel-ragasztást nem tudta időben elvégezni.

A Közút állítja, hogy írásban, szóban és személyesen több alkalommal sürgette a kivitelezés szakszerű lefolytatását, amelynek lényegi részét „sajnálatos módon” csak július 22-én végezték el. A forgalmi rend kisebb volumenű módosításai még 2016. július 26-ig tartottak – írta a Budapest Közút Zrt. Forgalomtechnikai Igazgatósága.


A piros a dugót, míg a zöld jelzés a menekülő utat mutatja