Melyik volt Habony Árpád legjobb minőségben adott tanácsa?

Fotó: VS.hu / Zagyi Tibor

-

Kommunikációs és kampánytanácsok, közéleti szerepre vonatkozó tanácsok, életmódtanácsok. A hírek szerint Habony Árpádnak egyszerre több területen is jelentős tapasztalata, tudása és komplex gondolkodása van, a kormánypártok politikusai pedig hallgatnak rá. Legutóbb Kósa Lajos mondta azt, hogy „jó minőségben” adott tanácsot neki. Összegyűjtöttük a tíz legemlékezetesebb tanácsot, amit Habonynak tulajdonítanak, ön pedig eldöntheti, hogy melyik volt Gucci-minőségű.


01

A „rosszabbul élünk”-tanács

Bár akkor még kevesen tudták, hogy a Fidesz választási kampánya mögött valójában már egy ideje Habony Árpád áll, a „Rosszabbul élünk, mint négy éve” szlogennel futó 2006-os választási kampány az ő fejéből pattant ki. A Fidesz azt a választást még elbukta a szocialista-szabaddemokrata koalícióval és Gyurcsány Ferenccel szemben. 


02

A „felcsúti srác”-tanács

Nagyjából ebben az időben kerülhetett elő Orbán Viktor miniszterelnök teljes arculatváltásának gondolata. Wermer András még a polgárt kívánta kihangsúlyozni Orbánban, míg a Népszabadság egy 2010-es cikke szerint Habony ezt javasolta neki akkor: „Ne beszélj úgy, mint egy miniszterelnök, mert nem vagy már miniszterelnök, ne beszélj úgy, mint egy pártelnök, mert nem vagy pártelnök. Beszélj úgy, mint egy felcsúti srác!”  Bár a szalonnázó, kolbásztöltögető irányba Orbán korábban is kitekintett, ez a tanács lehetett a végső lökés a mostani imidzs felé.


03

A „Marslakók”-tanács

Ebben a cikkben az áll, hogy a közmédia legendásan drága és öt hónap után elhasaló bulvársorozata, amelyet eddig Jáksó Lászlóhoz kötött mindenki, valójában „egyértelműen Habony ötlete volt", vagyis az ő tanácsára indult el végül. 


04

A „rezsicsökkentés”-tanács

El kell ismerni, hogy a 2012 decemberében bejelentett rezsicsökkentés-kampánynál erősebbet még nem találtak ki ebben az országban a rendszerváltás óta; az elsöprő hatás okai persze más lapra tartoznak.


05

A „központosított állami reklámköltés”-tanács

A második Orbán-kormány idején még a minisztériumok és az állami cégek külön írtak ki közbeszerzéseket arra, hogy elkölthessék hirdetésekre a pénzeiket. Ezek a pénzek aztán többnyire Simicska Lajos médiabirodalmába vándoroltak. Aztán Habony Árpád a 2014-es választások után kitalálta, hogy egy központi hivatal kezelje az állami reklámköltéseket, hogy azon keresztül lehessen a pénz útvonalát igazgatni.


06

A „drogteszt”-tanács

2014 vége felé egy kicsit elkezdett csökkenni a Fidesz népszerűsége, mire jött Kocsis Máté, aki bedobta, hogy minden 12 és 18 év közötti gyereket, illetve választott politikust és újságírót kötelező drogteszt alá kellene vonni. Aztán a hvg.hu kiderítette, hogy ez a „politikai termék” szintén a Habony-stáb konyhájából került Kocsis pincér kezébe, hogy tálalja, de amilyen gyorsan az ötlet jött, olyan hamar le is került a terítékről.


07

A „keményen dolgozó kisember”-tanács

Meglehetősen rövid életűre sikeredett kommunikációs elem. Senki nem akar keményen dolgozni, és egyben kisember maradni. És az sem esik jól senkinek, ha kisembernek nevezik. Na de ön mit gondol? Tényleg botlás volt ez a 2015 márciusi kampánytanács, vagy csak az emberekkel van a baj? 


A 444 összeállítása egy akkori Rogán-szereplésről


08

A „migránsellenes”-tanács

Szó se róla, ez is bejött. A magyarországi idegenellenesség, iszlamofóbia az egekbe szökött, soha korábban ennyi, egy témában koncentráltan gyűlölködő komment, blog, cikk Magyarországon nem született, mint azóta. Orbán 2015 elején, a Charlie Hebdo-merénylet után már bevándorlóellenes hangot ütött meg, majd nyár elején jött a plakátkampány, a konzultáció és végül a népszavazás. És mindez szintén Habony Árpád fejéből pattant ki. 


09

A „Magyarország jobban teljesít”-tanács

A marketingkommunikációs teljesítmény fokmérője elsősorban nem az, hogy az állításnak mennyi a valóságtartalma, hanem az, hogy hányan hiszik el. Sokan elhitték? Sokan. Többen, mint amennyien nem? Többen. 2015 nyarán jött a kampány. A Fidesznek az egy felívelő időszaka a támogatottsági adatok alapján.


10

Az „újságírói provokáció”-tanács

Végül elérkeztünk oda, ahonnan az egész kiindult. Kósa Lajos a napokban egy újságírói kérdésre nemcsak azt válaszolta, hogy Habony Árpád „jó minőségben” szokott tanácsokat adni neki, hanem azt is tanácsolta neki, hogy „újságírói provokációra" ne válaszoljon. Önnek mi a véleménye? Ez a tanács jó minőségben született meg?


Szavazzon!