Megverte a számítógép a govilágbajnokot

-

A Google AlphaGo és a koreai Lee Sedol többfordulós bajnokságán a gép nyerte az első játszmát, ami mérföldkőnek számít, mivel a játékhoz intuíció is kell. A go rendkívül népszerű táblás játék Kelet-Ázsiában, szinte végtelen lépés variációval.


Sedol és az AlphaGo Koreában, Szöulban ültek a tábla mellé, és még négy fordulót játszanak, az összesen 1 millió dolláros díjért.

Három és fél óra kellett hozzá, hogy a gép legyőzze a 33 éves világbajnokot. A játék szoros volt, mindkét fél követett el hibákat, de végül a az AlphaGo győzött.

A gót a szinte végtelen kombinációs lehetőség miatt a sakknál is összetettebb játéknak tartják. A mesterséges intelligencia a sakkban már 1997-ben eljutott oda, hogy az IBM Deep Blue gépe legyőzte a világbajnok Garri Kaszparovot.

A góban azonban szinte lehetetlen pontos stratégiát kidolgozni, a játékhoz intuíció is kell. Lee Sedolt és a szakértőket is meglepte a gép teljesítménye, bár tavaly októberben az AlphaGo már legyőzte az európai gobajnokot. Ennek ellenére arra számítottak, hogy még legalább egy évtized kell ahhoz, hogy a világ legjobb játékosait is túlszárnyalja.

A fejlesztők olyan tanulási képességeket építettek a programba, amelynek során a gép önmagát tanította úgy, hogy önmaga ellen játszott, majd a hibáinak tanulságaival korrigálta a programot.