Megszólaltak a Városmajori Gimnázium diákjai is

Fotó: VS.hu / Adrián Zoltán

-

Egyre duzzad a Miskolci Herman Ottó Gimnázium levele által kiváltott elégedetlenség. A Városmajori Gimnázium diákjai is előálltak javaslataikkal.


A Városmajori Gimnázium nevelőtestülete már korábban csatlakozott a Miskolci Herman Ottó Gimnázium nyílt leveléhez, most pedig a diákok – 86 százalékuk nevében – közzétettek egy nyílt levelet, melyet szerkesztőségünkhöz is eljuttattak.

Szerintük a legfontosabb probléma a tananyag mennyisége és minősége: a gyakorlati tudással szemben a lexikai van túlsúlyban, holott ennek ellenkezőjére volna szükség, a tanmenet pedig annyira feszített, hogy nem jut idő gondolkodásra, a fontosabb témák megismerésére és kifejtésére.

„A túlterheltség következtében két véglet alakul ki a tanulók körében: vannak, akik túlhajtják magukat, és mindennapjaikat a stressz tölti ki, míg mások feladják, és érdeklődésüket vesztik, demotiváltak lesznek.”

A tananyag és az óraszám csökkentése megoldás lehet erre, a tantárgyakat is össze kellene hangolni, hogy jobban átlássák az összefüggéseket, és könnyebb legyen megtanulni azokat. A 11.–12. évfolyamon csökkentenék az alapórák számát úgy, hogy a fakultációs és érettségi tantárgyak előnyben részesülhessenek.

Új, az „életre nevelő” tantárgyakat viszont szívesen látnának, mint a társadalomismeret, pszichológia, pénzügyi és gazdasági ismeretek, retorika és tanulásmódszertan. Miután a mindennapos testnevelésnek amúgy sincsenek meg a feltételei, heti 2-3 tesit becserélnének az előbb felsorolt tárgyakra, vagy egyszerűen ennyivel kevesebb órájuk is lehetne.

A diákok lehetetlennek és követhetetlennek tartják az érettségi követelmények menet közbeni, és mindenkire érvényes változásait, valamint azt, hogy erről későn szólnak. Ez komoly nehézséget okoz a fakultációválasztásban is.

A tankönyvekre is panaszkodnak: a tanárok és diákok többsége nem használ szívesen egyes tankönyveket, mivel azok nem egyeznek a különböző igényekkel. Szeretnék, ha szélesebb lenne a paletta, így szerintük színvonalasabb könyvek születnének.

Kiállnak a tanárok mellett: fontosnak tartják az ő megbecsülésüket és a megfelelő munkakörülmények biztosítását, az oktatásra szerintük is több pénz kell.

A kapkodó részleges korrekció helyett egy hosszú távú reform alapos átgondolását és kidolgozását támogatják a Városmajori Gimnázium diákjai, szerintük a mostani, központosított oktatási rendszer nem fenntartható.

Ebben a cikkünkben pedig összeszedtük, miért gyűlöli mindenki a Kliket.