Mégsem jöttek be a csöcsös reklámok az American Apparelnek?

Fotó: AFP / MARK RALSTON

-

Csődöt jelentett a botrányos plakátjairól elhíresült kaliforniai divatcég, az American Apparel. A cég 2009 óta nem tudott nyereséget kimutatni.


A vállalat bejelentése szerint a befektetők túlnyomó többsége egyetért a cég átstrukturálásával. Az American Apparel eladásai folyamatosan csökkennek a provokatív reklámjaik ellenére – 2015 második negyedévében 19,4 millió dolláros (közel 5,4 milliárd forintos) veszteséget könyvelt el. Közben még az alapító, Dov Charney-vel is elhúzódó kötelezettségszegési perben áll a vállalat.


A csőd még nem jelenti, hogy a cég lehúzna rolót, sőt, Paula Schneider vezérigazgató szerint „az átstrukturálást követően az American Apparel egy erősebb, élettel telibb vállalat lesz”.

A folyamatot – melynek során a 300 millió dolláros adósságot 135 millióra kívánják faragni – 6 hónaposra tervezik a vezetők, közben a gyártás és az értékesítés zavartalanul folyik majd tovább – írja a BBC.

Az American Apparel reklámstratégiájának a gerincét képzi, hogy minél fiatalabb lányokat, minél provokatívabb helyzetekben szerepeltessenek. Az alábbi videót megnézve talán senkit sem lep meg, hogy jó pár reklámjuk került tiltólistára.