Meglepő nevek a legrosszabb légitársaságok között

Fotó: RIA Novosti / Vladimir Astapkovich

-

Érdekes listát közölt a AirHelp.


A repülési oldal a minőség, a pontosság és az ügyfélpanaszokra adott válaszok minőségét vetette össze, amikor összeállította a legújabb ranglistáját a légitársaságokról. A sorrendet azért állították össze, hogy segítsék az utasokat abban, hogy könnyebben fel tudjanak készülni, milyen utazás vár majd rájuk - számol be az Independent.

A lista szerint a legjobb légitársaság a Qatar Airways lett, megelőzve a holland KLM-et, míg a képzeletbeli dobogóra az Air Baltic fért fel.

A legrosszabb teljesítményt a SATA nyújtotta az AirHelp szerint. Bár a minőség átlagos volt, a légitársaság többször késett, míg a panaszokat az összehasonlított vetélytársaknál rosszabbul kezelték. Nem nyújtott sokkal jobb teljesítményt az easyJet sem az oldal szerint, ahogy a Virgin Atlantic sem. Ez utóbbi bár minőségben az átlagosnál jobban teljesített, ám az ügyfélkezelésnek az AirHelp szerint még vannak hiányosságai.

A legjobb légitársaságok: Qatar Airways, KLM, Air Baltic, Air France, Lufthansa, Air Canada, Emirates, Croatia Airlines, British Airways, Finnair.

A legrosszabb légitársaságok: SATA, easyJet, Virgin Atlantic, Swiss, TAP Portugal, Aer Lingus, Iberia, Alitalia, Icelandair, Norwegian Air Shuttle.


Cikkünk megjelenése után az easyJet az alábbi állásfoglalást küldte el a VS.hu-nak:

„Az easyJet nem ismeri el ezeket a megállapításokat. A brit Polgári Légiközlekedési Hatóság (UK CAA) megállapítása szerint az easyJet megfelelő módon kezeli a panaszokat az EU261 szabályozás értelmében, és a megítélt kompenzációt mindig időben kifizeti utasainak.”