Megkérdeztük, folytatják-e a HÉV-szerelvények felújítását

Fotó: MTI Fotó / Máthé Zoltán

-

Az utasok egy ideig semmit nem vesznek észre abból, hogy a HÉV a MÁV-hoz tartozik. Semmit: nem lesznek új járművek, jobb pályák.


A még a BKV műhelyében elkészült felújítás javítja az utaskomfortot, de műszakilag nem korszerűsítették a járművet, így nem biztos, hogy jó megoldás – mondta a VS.hu kérdésére a fővárosi HÉV-ek új gazdája, Feldmann Márton, a frissen létrehozott BHÉV Zrt. vezérigazgatója.

A BKV-tól kiszakított és a MÁV leányvállalataként működő HÉV-ágazat vezetője azonban azt sem tudta megígérni, hogy rövid távon legalább a jobb üléseket, új festést, légkondit, konnektorokat, wifit jelentő kényelmi felújítást folytatják. Sőt, rövid távon, 2017-ben csak az éves amortizációval megegyező összeget kívánnak a HÉV-hálózat fejlesztésére fordítani – mondta.


Feldmann Márton, a BHÉV Zrt. vezérigazgatója. Hosszú távon nagyon szép tervei vannak a MÁV-nak a HÉV-vel


A városi és elővárosi gyorsvasutak MÁV-os átvétele alkalmából rendezett sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy amikor Feldmann vezérigazgató a nagyvasúttal való integrációról beszél, nem a szolgáltatások integrációjára, hatékonyabb, közös járatokra gondol, hanem csak olyan szinergiákra, hogy a pályakarbantartási vagy a járműgépészeti munkák kezelhetők adott esetben közösen.


Pedig a H6-os ráckevei HÉV és a vele párhuzamos kunszentmiklósi vonal vagy az egymást keresztező H5-ös szentendrei HÉV és az esztergomi vasút közötti átjárással lehetővé váló járatokban lehetne fantázia.


Ilyen volt, ilyen lett, nem lesz több?


A Batthyány téren rendezett eseményen Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója azt mondta, a vasutasoknak van mit tanulniuk a HÉV dolgozóitól, például azt, hogy a járatok 99,6 százaléka nem késik. Dávid Ilona szerint egyébként zökkenőmentesen vették át a HÉV-et a fővárostól.

Az utasok sem vettek semmit észre az átállásból az utóbbi két hétben – mondta az. elnök-vezérigazgató.


Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója


Jelenleg öt vonalon jár a HÉV. Egyesek szerint ezek közül a H7-es, csepeli nem tekinthető elővárosi vasútnak, hiszen el sem hagyja Budapest területét. Összességében viszont az együttesen 104 kilométernyi vonalak 60 százaléka a fővároson kívül fut.

A H5-ös szentendrei HÉV a legforgalmasabb, a legnagyobb napi utasszám 87 ezer volt. A H7-esen 46 ezer, a H8/9-es gödöllői/csömöri HÉV-en 33 ezer, a ráckevein 24 ezer a hasonló adat. Tavaly összesen 79 millió utazást teljesített a hálózat.

A 98 háromkocsis szerelvény (kisegység) átlagéletkora 41 év.