Megjelent a 25 milliárdos közbeszerzési pályázat

Fotó: VS.hu / Zagyi Tibor / VS.hu / Zagyi Tibor

-

Nem túl sokan vannak a piacon, akik a következő 12 hónapban kezelhetik az állami reklámköltéseket.


Az európai uniós közbeszerzési honlapon is megjelent az a kiírás, amely a következő egy évben az állami intézmények kommunikációs költésére kér ajánlatokat. A Nemzeti Kommunikációs Hivatal elnöke, Nobilis Márton a múlt héten már jelezte, hogy napokon belül megjelenik a tender, amelynek az eredményhirdetése augusztusra várható.


A pályázaton három médiaügynökségnek akarnak megbízást adni. A feltételek között van, hogy az elmúlt három évben legalább egymilliárd forint árbevétele legyen a cégnek, legfeljebb egy évben lehetett veszteséges, és legalább egy olyan korábbi megbízásának kell lennie, amelynek értéke minimum félmilliárd forint volt.

Az elmúlt években elsősorban a Simicska Lajos üzleti köréhez tartozó kommunikációs cégek kaszáltak nagyot az állami megrendeléseken, részben az ügynökségek, így az I.M.G. Inter Media Group vagy a Bell and Partners, illetve a reklámcégek, köztük a Publimont és a Mahír.

Az elmúlt egy év alatt azonban alaposan megromlott a viszony a Fidesz gazdasági holdudvarát egykor kiépítő üzletember és a kormány között. Így nagy várakozás övezi, kik lesznek az állami hirdetők új partnerei. A válaszra legalább augusztus 6-áig várni kell. Addig az állami intézmények egyedi engedélyekkel köthetnek megállapodásokat a médiakommunikációra.

Az összeg nagyságrendjét Nobilis Márton azzal magyarázta, hogy korábban az ilyen célokra fordított állami pénzek együttesen a 40 milliárd forintot is elérték, így ehhez képest a 25 milliárd jóval kevesebb. A három nyertes ügynökség pedig még ezután is versengeni fog, mert közülük az egyes részfeladatokat az láthatja el, amely a legalacsonyabb ajánlatot teszi.

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal tavaly októbere óta működik. Elsődleges feladata, hogy összehangolja és ellenőrizze a kormányzat reklámokkal és PR-kommunikációval kapcsolatos közbeszerzéseit.