Mégis megépítik az M4-est, de nem autópálya lesz

Fotó: MTI/MTVA / Mészáros János

-

Az építkezést azért állították le korábban, mert az EU drágállotta, ezért nem támogatta az autópálya építését. A kormány most mégis megépíttetné.


Az „M4-es autópálya Abony–Fegyvernek új Tisza-híddal (kivitelezés)” című projekt csökkentett műszaki tartalommal történő megépítéséről döntött a kormány, miután az eredeti projektet korábban leállította – az erről szóló határozat a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg.

A csökkentett tartalom autópálya helyett 2x2 sávos gyorsforgalmi utat jelent, plusz gyorsforgalmi út köti majd össze Szolnokot a budapesti körgyűrűvel.

A kormányhatározat szerint a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) feladata a megépült műtárgyak állag- és vagyonvédelme.

A nemzeti fejlesztési miniszter feladata pedig az, hogy biztosítsa: a projekt lezárását követően két éven belül induljon el annak folytatása. A most futó projekt lezárását nem részletezi a kormányhatározat.

A folytatás pedig úgy történik, hogy az Abony–Törökszentmiklós (Szolnok északi elkerülő) szakaszon, az eddigi – a projekt szerinti – nyomvonalon egy 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül az M4-es ezen szakaszán. Viszont megépül az eredetileg is tervezett új Tisza-híd.

A Törökszentmiklós–Fegyvernek szakaszon a kormány szerint indokolt lehet a nyomvonal felülvizsgálata is, és ugyancsak 2x2 sávos gyorsforgalmi út épül autópálya helyett.

Szolnokot pedig úgy kívánja bekapcsolni a kormány a gyorsforgalmi úthálózatba, hogy – az M4-es részeként – 2x2 sávos gyorsforgalmi utat kell építeni az M0-s autópálya és Abony között.

A kormány arról is határozott, hogy a NIF azonnal kezdje meg a fejlesztésekre vonatkozó közbeszerzési stratégia kidolgozását.