Mégis gyártottak itthon csalásra alkalmas dízelmotort

Fotó: AFP / FRED TANNEAU

-

A miniszter este még azt mondta, információik szerint olyan motorok készülnek Magyarországon, amelyek nem érintettek a botrányban. Reggelre kiderült, ez nem így van.


Varga Mihály hétfőn este az M1-en arról beszélt, múlt héten már felvették a kapcsolatot a legfontosabb magyarországi autóipari szereplőkkel. Érzékeny területet talált el a botrány, hiszen az ipari termelés több mint 22 százalékát adja az autógyártás – mondta a nemzetgazdasági miniszter, aki szerint a döntések előtt meg kell várni a vizsgálatok és szankciók eredményét.




Jelenlegi információik szerint olyan motorok készülnek Magyarországon, amelyek nem érintettek a botrányban

– mondta még hétfő este. Kedd reggelre viszont kiderült,


Magyarországon kétmillió botrányban érintett dízelmotort gyártottak.

Ezt szintén Varga Mihány nyilatkozta a TV2 reggeli műsorában. Hozzátette, hogy a Volkswagen-botrányról sok mindent még nem tud a minisztérium, az Audival pedig már elkezdte az egyeztetést az ügyben. „Magyarországon szigorú környezetvédelmi előírások vannak, nem készülünk arra, hogy betiltsunk bizonyos motortípusokat” – tette hozzá.


A Volkswagen-konszern azután került nehéz helyzetbe, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége a környezetvédelmi szabályok kijátszásával vádolta meg a járműgyártó csoportot. A gyanú szerint a dízelüzemű autókba egy olyan szoftvert építettek bele, amely érzékelte, ha a kocsit éppen tesztelik, és ekkor a normális üzemmód kibocsátásának a töredékére szorította vissza a nitrogén-oxidok mennyiségét. A botrány több márkát is érint.