Megint beszedhetik a reklámadót

-

Érvényét veszítette az európai uniós versenyhatóság márciusban hozott felfüggesztő határozata, így nincs többé akadálya annak, hogy Magyarországon ismét beszedjék a reklámadót – írta európai bizottsági forrásokra hivatkozva hétfői számában a Népszabadság.


A lap azt írta, bár a bizottság még vizsgálja, hogy a 2014 júniusában bevezetett reklámadó megfelel-e az uniós állami támogatási szabályoknak, a progresszív adókulcs május végi eltörlésével érvényét vesztette az uniós versenyhatóság rendelkezése, amely hatályon kívül helyezte a törvény végrehajtását.


A Népszabadság brüsszeli forrásokra hivatkozva úgy értesült, a bizottság hamarosan lezárja a még folyamatban lévő vizsgálatát is, miután a parlament által módosított jogszabály jórészt megfelel Brüsszel elvárásainak. A lap arra is emlékeztetett, hogy az eredeti javaslat szerint a hirdetési árbevételen alapuló adó progresszív volt. Az 1, 10, 20, 30 és 50 százalékos kulcsokat viszont május végén a parlament 5,3 százalékra változtatta, így az eredeti elképzelés szerint az elsősorban az RTL Klubot sújtó reklámadó módosított változata éppen az RTL-nek és a TV2-nek kedvez a leginkább.