Majd pont a kifestő nem lehet 3D-s, mi?

-

A Disney mérnökei olyat találtak ki, hogy hetekig fognak érte hisztizni a gyerekek.


A Disney-re hagyományosan nem úgy gondolunk, mint egy olyan cégre, ahol csodálatos mérnökök dolgoznak. Sokkal gyakoribb, hogy a cuki – meg helyenként erős, önálló – hercegnőkről szóló meséket gyártó cég jut eszünkbe. Pedig ha egy kicsit nekidurálják magukat, akkor remek dolgokra képesek. Most például a cég zürichi laborja elkészítette a 3D-s kifestőkönyvet.


A papír, ceruza, zsírkréta mellett még egy kamerás tablet kell a 3D-s kifestéshez. A Disney alkalmazása felismeri az ábrát, követi a színezést, és a papírra felvitt festéket átviszi a képernyőn megjelenő térbeli modellre. Mivel egy kifestőlapon megjelenő figura hátát nem lehet beszínezni, ezért az app jócskán számol is, hogy a lapon nem látott területeknek is legyen színe, textúrája, és a festegető gyerek a saját munkájának érezze azt, amit a táblagépen lát.



A tökéletes eredmény eléréséhez több színezési metódust teszteltek végig: az első a kézzel festett, természetesen ez tetszett a legjobban a résztevőknek. A második a context aware, azaz a környezeti mintákból számoló eljárás volt, amely néhány éve jelent meg a Photoshopban. Ez majdnem annyira tetszetős eredményt produkált, mint a művész által festett, de túl erőforrás-igényes volt a táblagép számára. A mérnöki feladat az volt, hogy egy viszonylag jól teljesítő, de a táblagépen elfutó színezési motort készítsenek. Valójában erre büszkék annyira a Disney programozói, hogy még egy konferencia-előadásra is futotta a büszkeségből.


Az elképzelés hátulütője, hogy az így kisznezett figurák csak a tablet képernyőjén 3D-sek. De hát erre találták fel a 3D-nyomtatót, amellyel kis szobrot már eddig is csinálhattunk magunkról. A kifestett térben is megjelenő elefántfigura csak jobb lehet.