Magyar startup az EIT Digital döntősei között

-

A BeeRides képviselheti hazánkat az EIT Digital startup versenyének párizsi döntőjében. A magyar csapat megoldása a régió első repülőtéri közösségi autómegosztója, mellyel 2015 májusa óta már több mint 13 ezer autónapot parkoltak a felhasználók.


Az EIT Digital pán-európai megmérettetésére idén összesen 25 ország 234 kezdő vállalkozása nevezett az alábbi öt kategóriában: digitális ipar, digitális városok, digitális jólét, digitális infrastruktúra és digitális pénzügyek. Közülük 16 ország 44 növekedési fázisában lévő startupja lehet ott az EIT Digital Challenge november végén megrendezésre kerülő öt döntőjének egyikén – írja az Insider blog.

A 11 angol, 5 francia és 4 spanyol csapat mellett Közép-Kelet Európából egyedüliként a BeeRides magyar vállalkozás is ringbe szállhat az 50 ezer eurós pénzjutalomért és az egy éven át tartó, startupra szabott üzletfejlesztői támogatásért.

A BeeRides alkalmazás lehetőséget nyújt a reptérről induló utasoknak, hogy garantáltan ingyenesen parkolhassanak, és teljes körű Allianz biztosítás mellett bérbe adhassák az autójukat az ide érkező turistáknak a nyaralásuk ideje alatt. Az autótulajdonosok számára a BeeRides havi bérleti díjat fizet, amennyiben egy hónapot meghaladó ideig parkol az ügyfél. Emellett extra kilométerdíj is jár azoknak, akiknek autóját átlagosan napi 150 kilométernél többet használják. Azok számára, akik 1 hónapnál rövidebb ideig hagyják a parkolóban kocsijukat, ingyenes parkolás és autómosás jár, ha pedig autójukat kibérelik, akkor a díjazás kilométerarányos (11–25 forint/km, napi 150 km átlagos futást követően pedig 40–100 forint/km).

„Célunk, hogy minél több ember számára segítsünk abban, hogy olcsóbban és kényelmesen utazhassanak a reptéri közösségi autómegosztás segítségével. A magyar sikereket látva fontos számunkra, hogy egyre több helyen tegyük elérhetővé szolgáltatásainkat. Nemzetközi terjeszkedésünk első állomásaként hamarosan bejelentjük, hogy Németországban is elérhetővé tesszük a repülőtéri közösségi autómegosztás innovációját. A nemzetközi terjeszkedést segíti majd az EIT Digital rendezvénye is, ahol még több külföldi kapcsolatot építhetünk. Amennyiben megnyerjük a fődíjat, az EIT Digital üzletfejlesztői nemes célt szolgálnak majd, hiszen hozzájárulnak, hogy a naponta elpazarolt 27 milliárd kihasználatlan autóórát közösen csökkentsük, és az utazást még olcsóbbá tegyük mindenki számára” – nyilatkozta Bősze Botond, a BeeRides ügyvezetője.

A döntőbe jutott startupok a szakmai zsűri előtt személyesen mutatkozhatnak majd be a 2016 novemberében megrendezésre kerülő, mindent eldöntő fordulóban. A döntőknek öt európai nagyváros ad otthont, a magyar csapat Párizsban bizonyíthat.