Magyar boltba magyar termék?

Fotó: VS.hu / Hirling Bálint

-

Egy felmérés megnézte, hogy a különböző élelmiszer-kategóriákban mekkora a magyar termékek aránya. Import csirke nincs, de magyar joghurt se nagyon.


A Corvinus Egyetem Élelmiszertudományi karának kutatói kutatói megnézték, hogy a boltláncokban mekkora a magyar termékek aránya – számol be a mindenár.hu.

Arra jutottak, hogy több hazai termék van a kínálatban: míg 2010-ben 75,5 százalékos volt a magyar élelmiszerek részesedése, 2014-ben már meghaladta a 78 százalékot, vagyis 2,7 százalékkal javult a helyzet. Ugyanakkor van eltérés, hogy melyik üzletláncról van szó, a magyar tulajdonúakban kevesebb a külföldi termék.

Beszédes eredmény született a különböző termékkategóriákban is, a legjobban a friss tejek és a friss baromfi szerepeltek ebben az összevetésben, a lekvároknál, sonkáknál, joghurtoknál azonban nagyon rossz mutatókat értek el a magyar termékek.