M4: Állam elleni óriáspert emleget Simicska lapja

-

A Magyar Nemzet visszaidézi Lázár János egy korábbi nyilatkozatát is, mely szerint nem drága a négymilliárdos kilométerenkénti költség.


Egy korábbi álláspontjával szembesíti Lázár Jánost a Magyar Nemzet a felfüggesztett M4-beruházás ügyében. A lap azt írja, hogy „tavaly még nem tartotta irracionálisan drágának, sőt, a 110 milliárdos költségvetés helyessége mellett érvelt Lázár János az M4-es autópálya 30 kilométeres szakaszának építése kapcsán”.


A lap egy levelet idéz, melyben Lázár János államtitkárként azt írta Jávor Benedek akkori parlamenti képviselőnek, hogy „megítélésem szerint az M4-es autópálya-beruházás kilométerenkénti fajlagos költségének mértéke nem minősíthető irracionálisnak”. Ezután Lázár most csütörtöki sajtótájékoztatójából említik azt a mondatát, mely szerint „a kormány is kíváncsi arra, hogyan sikerült az Alföldön négymilliárd forintból kihozni egy kilométer autópályát”.


Az M4-es autópálya építését a kormány az EU kartellt gyanító kifogásaira hivatkozva függesztette fel, de később kiderült, hogy Brüsszelnek nincs ellenvetése. Kiderült az is, hogy a magyar kormány kért ugyan pénzt a beruházásra Brüsszeltől, de aztán visszavonta ezt. A Népszabadság pedig arról ír, hogy eldőlt: az építőcégekkel kötött szerződéseket is felbontja a kormány.


A Magyar Nemzet Simicska Lajos érdekeltsége, aki viszont a Közgép révén érintett a felfüggesztett beruházásban is.


Mindezek fényében üzenetértékűnek tűnhet a cikk zárása, miszerint „az M4-es beruházásban 30 kilométeres útszakasz építése már megkezdődött, így félő, hogy óriási munkaterület marad a gépek után, az építő cégek – a Colas–Swietelsky-konzorcium, a Közgép–A-Híd-konzorcium és a Strabag – pedig perre mehetnek az állammal”.