Leporolják az M4-es autópálya újabb szakaszának a tervezését

Fotó: MTI/MTVA / Mészáros János

-

Néhány héttel azután, hogy uniós kifogásokra hivatkozva leállították az M4-es autópálya szolnoki szakaszának építését, most a román határ előtti etapon gondolkoznak.


Közös ajánlattevőként a TURA-Terv Mérnökiroda Kft. és UTIBER Közúti Beruházó Kft. vizsgálhatja felül az M4-es autópálya, Berettyóújfalu-Nagykereki és az országhatár közötti szakaszának tervdokumentációját.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által közzétett nyílt tenderre három ajánlat érkezett, amelyek közül a legalacsonyabb összegű, 294 millió forintos lett a nyertes. Az eredetileg becsült ár 300 millió forint volt. Ajánlatot tett még a RODEN Mérnöki Iroda Kft. valamint a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. is.

Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője elmondta, hogy a kormány tervei szerint ennek az uniós költségvetési ciklusnak a végéig, vagyis 2020-ig elkészül ez az autópálya szakasz, amely nem kapcsolódik a nemrégiben leállított M4-es szakaszokhoz.

Az M3-as autópálya Berettyóújfalu-Nagykerekinél csatlakozik az M4-es autópályához, hogy onnan - az országhatáron át - Nagyvárad felé induljon tovább. Így ez a rövid szakasz egy másik uniós folyosó része. Magyarországot sürgeti, hogy román oldalon már építik az autópálya folytatását - tette hozzá Loppert Dániel.

Az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését alig egy hónapja függesztette fel a kormány kartellgyanú miatt. Bár korábban sokallta a közvélemény a rövid szakasz tetemes, több mint 100 milliárd forintos árát, a beruházás elkezdődött. A kivitelező konzorcium tagja volt a Közgép is. A kormány azonban szerződést bontott a kivitelezőkkel, akiknek 60 milliárd forintot már kifizetett.