Lenyomná a Google-t, de retteg a befektetőktől

Fotó: MTI/MTVA / Honéczy Barnabás

-

Egy új böngésző jelent meg a piacon, melynek talpon maradásához első lépésben legalább havi ötmillió felhasználó kell.


Múlt héten indult el a Vivaldi, a legújabb internetes böngésző. Az 1.0-ás verziót 15 hónapon keresztül fejlesztette a veterán szoftvermérnök Jon von Tetzchner és ez idő alatt nem kevesebb, mint 6 millió dollárt, azaz mai árfolyamon 1,6 milliárd forintot költött rá.

A siker azonban így sem adott, a Reutersnek adott interjújában elismerte, hogy a profithoz legalább havi ötmillió stabil felhasználó kellene. Őket persze a Google Chrome, Internet Explorer, Firefox, Safari, vagy Opera elől csábítana át a Vivaldi.

És hogy kiket céloznak? Von Tetzchner szerint néhány éve az összes böngésző elkezdte egyszerűsíteni a rendszerét, számos funkciót visszavonva, olyanokat, amiket a profibb felhasználók szívesen használtak. „Ez az a szegmens, amit megcélzunk, hiszen a mi rendszerünket sokkal jobban személyre lehet szabni” - mondta a cég vezetője.

A kezdet mindenesetre jó volt, hiszen amikor tavaly megjelent a tesztverziója a Vivaldinak, több millió letöltést generáltak. Igaz, azt egyelőre nem tudni, hogy ebből hányan lesznek majd állandó felhasználói az oszlói vállalkozásnak.

Érdekesség, hogy von Tetzchner továbbra is a cég papírjainak 90 százalékát birtokolja - a maradék 10 százalék a dolgozók között van szétosztva -, ám egyelőre nem gondolkodik befektetők bevonásán. „Korábban az Operánál dolgozva rájöttem, hogy mennyire fontos az, hogy magunknál tartsuk az irányítást. Örülök, hogy a Vivaldinál sikerült ezt elérni” - mondta az alapító.