Koren Balázs: A telefon a tanár svájci bicskája

Koren Balázs

az ELTE TTK oktatója, az Androidportal egyik alapítója

Egy Macbook Air laptop az alapvető eszközöm, ezen van mindenem: munka, fényképek satöbbi. Hosszabb ideig próbálkoztam két gép fenntartásával, de mivel a laptop mindenre elég volt, feleslegessé vált az asztali gép.


Egy Macbook Air laptop az alapvető eszközöm, ezen van mindenem: munka, fényképek satöbbi. Hosszabb ideig próbálkoztam két gép fenntartásával, de mivel a laptop mindenre elég volt, feleslegessé vált az asztali gép.

Az okostelefonjaim gyakrabban cserélődnek, mint a laptop, rengeteg teszteszköz van nálam egy-egy hétre. Okoseszközök területén sokkal mobilabb vagyok mind a használat, mind a váltás tekintetében, de a tablet így is egy „se veled, se nélküled” eszköz az életemben. A kikapcsolódás szinonimája, nem lenne lehetetlen munkára használni, de akkor már inkább előveszem a számítógépet.

A tanári munka során mindkét eszközfajta azonos hangsúllyal szerepel. A telefon oktatási segédeszköz: számológép, digitális napló, online feladatsor, a tanár svájci bicskája. A laptop viszont a projektorhoz kell, de tervezem, hogy jövőre egy tabletről fogok kivetíteni. Könnyebb egy képernyőt letörölni, mint a billentyűzet közé ragadt krétaport eltüntetni.

A WolframAlpha volt az a mobilos alkalmazás, amiért először pénzt adtam, és azóta sem bántam meg. A Wolfram Language elképesztő erejű. Még ismerkedem vele, de hihetetlen potenciál van benne akár kutatási célra, akár oktatási feladatokra használva. A Socrative és a Kahoot az a két alkalmazás, amelyeket a tanórai játékokra, kérdőívekre szoktam használni. Az iskolai internet erejétől és „hangulatától” függően nagyon jó vagy félresikerült órákat lehet így tartani. Utóbbi esetben a tanári kreativitás menti a helyzetet.


Laptop vagy okoseszköz?


Laptop
Tablet és okostelefon

SZAVAZAT UTÁN