Kínában látja a jövőt az Adidas

Fotó: Action Images / Alex Morton / Action Images / Alex Morton

-

Az Adidas 3 ezer boltot tervez nyitni Kínában a következő öt évben, ami azt jelzi, hogy az ázsiai ország lassuló gazdasági növekedése ellenére a cég bízik a lakossági kereslet bővülésében.


A német cégcsoportnak 9 ezer üzlete van Kínában. Colin Currie, az Adidas China vezetője azt mondta, hogy a továbbiakban a fő hangsúlyt a kisebb városokban történő terjeszkedésre helyezik.


Az Adidas tavalyi eladásai az úgynevezett kínai térségben, amibe Hongkong és Tajvan is beletartozik, 18 százalékkal nőtt 2014-hez képest.

A tavaly 25,3 milliárd dolláros kínai sportruházat piac 11 százalékkal bővült. Tavaly az Adidas piaci részesedése Kínában 16 százalék volt, ezt csak a Nike múlta felül 17,5 százalékkal.

Az Adidas csoport tavalyi adózott eredménye 29 százalékkal, 634 millió euróra emelkedett, a bevétel pedig 14,53 milliárd euróról 17 milliárdra nőtt.