Kilenc magyar startup próbálhat szerencsét New Yorkban

Fotó: MTI/MTVA / Szigetváry Zsolt

-

Vendégségbe hívták Magyarországot egy brooklyni fesztiválra. A legügyesebb startupok befektetőt és hasznos ismerősöket szerezhetnek.


Magyarország a vendége a nyár közepén Brooklynban tartott Northside Festivalnak. A zenei, filmes és internetes világ újdonságait bemutató eseményen kilenc magyar csapat is megpróbálhatja eladni az ötletét.


Fogadjunk, nem egy cipő jut eszébe a startupról


Három lényeges követelménynek kell megfelelniük a Northside részvételre pályázó fiatal cégeknek: nem kaphattak egymillió dollárnál több kockázati tőkebefektetést, 2012 és 2015 között bejelentett termékkel kell rendelkezniük, és Magyarországon kell történnie a fejlesztésnek. Emellett nem árt, ha képesek kifizetni a repjegyet New Yorkig, mert az nincs benne a csomagban.

Az egymillió dolláros korlát vadnak tűnhet Magyarországról nézve. De Amerikában, a korai befektetési fázisban 750 ezertől kétmillió dollárig kaphat pénzt egy-egy startup. Akinek még nem jött össze az egymillió, az szinte az ötlet szakaszában vesztegel.


A Notchot szívesen látnánk Brooklynban


A Design Terminál, Balassi Intézet és a Magyar Turizmus Zrt pályázatra április 25-ig várják a jelentkezéseket, a háromfős - hazai és amerikai tagokat is tartalmazó - zsűri május ötödikéig dönti el, kik utazhatnak.

A 2012 és 2015 közé eső időszakban annyi magyar vállalkozás indult, hogy felsorolni sem lenne elég egy cikk. A pályázók között lehet 3D-nyomtatót gyártó magyar csapat, a Kickstarteren már pénzt találó cipőtervező, vagy a mozgást digitalizáló Notch nevű apró kütyü, A szórásból kiesik viszont az egyik legfuturisztikusabb magyar fejlesztés, pilóták szemüvegét repülési információkkal teleíró Aero Glass, amely ezen a héten kapott 1.1 millió eurós befektetést.