Kiábrándító a Forma–1 új időmérője

Fotó: MTI/EPA / Diego Azubel

-

A mclarenes arcokon átfutott egy mosoly, a Mercedes uralkodott, a Ferrari közelebb lépett a Forma–1 újfajta időmérőjén, az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. Hamilton legalább örülhet az ötvenedik pole-jának.


2012 novembere óta először mosolyogtak a McLarennél – kis túlzással ez a hirtelen bevezetett Forma–1-es időmérő edzés legnagyobb hozadéka. A wokingiak mindkét pilótája átvitte a lécet az időmérő első harmadában, a Q1-ben: Fernando Alonso a hetedik, Jenson Button a tizedik helyen. Első blikkre úgy tűnt, a örülhet a Mecedeshez közelebb kerülő Ferrari is. A kisebb csapatok ugyanakkor bosszankodhatnak, mert az új rendszerben igazából csak egy esélyük van egy jó körre, és mivel akkor a menők is köröznek, a kicsiknek kevesebb lehetőség jut, és kevesebbet kerülhetnek képernyőre.



A Q2-ben kiesett Felipe Massa (Williams) és Sergio Perez (Force India) is jól kezdett, de végül Carlos Sainz (Toro Rosso) negyedik helye okozta a legnagyobb meglepetést. Eközben a McLaren nem jött ki, így a szép kezdés után a második szakaszból már nem lépett tovább, Alonso elhúzott szája pedig újra a tavalyi arckifejezést idézte.


Azért ne feledkezzünk meg teljesen az első helyekről sem, noha vérfagyasztó izgalmakat arrafelé nem láttunk: a második szakaszban Lewis Hamilton és Nico Rosberg Mercedese volt a leggyorsabb, mögöttük pedig Sebastian Vettel Ferrarija.



Sainz a Q3-ban viszont gyorsan kiesett, ahogy a hazai pályán versenyző Daniel Ricciardo is.


Az új időmérő másik hátulütője, hogy sok csapat inkább gumit spórol a versenyre, ezért taktikusan a bokszban marad, tehát pont kevesebb izgalmat láthatunk, mint korábban. Ez a módszer a harmadik harmadot teljesen tönkre is tette: a Ferrarik megszerezték a második és a harmadik helyet, majd Vettel és Räikkönen csak csücsült a kocsiban, aztán kiszállt.

Lényegében egyedül Rosbergnek kellett küzdenie, fel is lépett a második helyre, de még ő is csalódott lehet, mert képtelen változtatni a status quón, semmi nem utal arra, hogy valaha is tartósan Hamilton elé kerülhet.



Összességében óriási csalódás az újfajta időmérő: a McLaren amúgy is mosolyoghatott volna, ha érdemben előrelépett, a kisebb csapatok viszont eltűntek a képernyőről, sokan pedig a kötelező gyors kör után már ki is szállnak a kocsiból. Jellemző, hogy a harmadik harmad legvégén, ahol a legtöbb izgalomnak kellene lennie, a szó szoros értelmében nem történt semmi.


Hamilton meg vélhetően akármilyen rendszerben megszerezte volna az ötvenedik pole-ját.



A vb-címvédő playboy tényleg jól érezte magát, elégedett volt a korábban bírált autójával is, ahogy mondta, megtett néhány „szexi kört”. Beszélt a korlátozott rádióforgalomról is, amelyet „izgatottan vár”, de nem akart jósolni semmit.



KÖVESD A VS SPORTROVATÁT A FACEBOOKON IS!