Ki a virtuális valóságból – idén is díjazták a kreatív ötleteket

-

Harmadik alkalommal rendezték meg a Highlights of Hungary vetélkedőt. A kurátorok által kiválasztott ötvenhárom jelöltből került ki az a tíz közönségdíjas, akikre a szavazási időszak alatt több mint tízezren voksoltak.


Az idei győzteseket látva nyilvánvaló, hogy egyre népszerűbbek azok a kezdeményezések, amelyek kimozdítanak az online világból, és valódi, kézzelfogható élményekkel gazdagítanak bennünket – mondta el Remete Tibor, a Super Channel kreatív igazgatója, a Highlights of Hungary ötletgazdája.


A tizedik helyezett Kreinbacher Birtok az egyre menőbb magyar gasztronómia és dizájn ideális kombinációja: a somlói borászat legfinomabb borait közép-európai szinten is egyedülálló környezetben lehet elfogyasztani. A kilencedik helyen a Miskolci Autista Alapítvány által létrehozott Maacraft végzett: a különleges alkotóműhelyben dizájnerek és autista fiatalok együtt hoznak létre rendkívül magas színvonalú termékeket, így bizonyítva azt, hogy az autizmussal élőkben rejlő kreativitást igenis ki lehet aknázni.


Az első helyezett: az EggMap


A nyolcadik helyre a szülei megrázó szerelmi történetéből az év egyik legsikeresebb regényét író, majd pedig filmet készítő Gárdos Péter munkája, a Hajnali láz került. A hetedik az a Bánkitó Fesztivál, amely a tökéletes bizonyíték arra, hogy egy minden ízében kulturális nyári fesztivál megszervezéséhez nincs szükség százmilliókra. A hatodik helyezett egy különleges zenei kezdeményezés az Autizmusbarát Kakaókoncert lett, amely mind zenei felhozatalában, mind megvalósításában úgy lett kialakítva, hogy az autista gyermekek, testvéreik és szüleik egyaránt jól érezhessék magukat.


Mozgássérült gyerekeknek is biztonságos ez a hinta


Akárcsak a lista hatodik pozíciója, az ötödik Midnight Music is a Budapesti Fesztiválzenekarhoz és Fischer Ivánhoz fűződik: az éjfél előtt fél órával kezdődő komolyzenei koncertsorozat célja, hogy a klasszikus zenét kimozdítsa megszokott környezetéből és közelebb hozza a fiatalokhoz. A dizájn mint az újítás eszköze jelenik meg a negyedik helyen végző Kéktúra-pecsételődobozokban is, melyeket Magyarország legnépszerűbb turistaútvonalán a Magyar Természetjáró Szövetség munkatársai állítottak fel, lehetőséget adva az egyedi pecsétek begyűjtésére a természetet szeretők számára.

A harmadik helyen A nagy DIY könyv zárt, mely nem csupán 2015 egyik legszebb nyomtatott könyve, de a Do It Yourself mozgalom hazai bibliája is, melyben 21 hazai blogger lakberendezéssel kapcsolatos ötletei találhatóak. A második helyezett MagikMe az innovatív és társadalomtudatos dizájn remek példája. A Pillangó nevű libikókát mozgássérült gyerekek is tudják használni, a szülők által létrehozott projektet pedig már az UNICEF is felkarolta. 2015 legkreatívabb projektjének pedig a magyar közönség az EggMapet választotta. Sátor Dénes és Sátor Tamás közös munkája egy olyan városi térkép, amely a digitális megoldásokkal szemben offline megoldást kínál, ám szó szerint tenyérnyi helyen is elfér, és az időjárás minden viszontagságának is képes ellenállni.

A VS.hu és a We Love Budapest az esemény méditámogatója volt.