Kevesebbet késik a Széll Kálmán tér átadása, mint amire számítottak

Fotó: VS.hu / Kummer János

-

Feszített a munkatempó a Széll Kálmán tér átépítésénél, ennek köszönhetően pedig hét helyett csupán négy hónapot késik a tér átadása – mondta Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója az InfoRádióban.


A Széll Kálmán tér felújítását végző kivitelező már több hónapnyi késést faragott le azzal, hogy rendkívül feszített munkatempót diktál - mondta a vezérigazgató az Aréna című műsorban.


Az elkerülhetetlen csúszást a következőképpen indokolta: „Az eredeti elképzelésben már 2014 nyarán elkezdődött volna a kivitelezés, és 2014 nyarától két nyár és egy tél állt volna rendelkezésre. Ha két nyár és egy tél áll rendelkezésre, ebben a sorrendben, akkor nem ugyanaz a technológia és a kivitelezési forgatókönyv, mint ha két télen és egy nyáron történik a kivitelezés. 2015 elején a teljes projektet a kivitelezéssel párhuzamosan újra kellett strukturálni. De az emberek sajnos nem tudják, hogy egy 7 hónappal elhúzódott közbeszerzési eljárás után a kivitelezés milyen fennakadást és többletterhet okoz. A kivitelezővel nagyon rugalmasan és nagyon jól együtt tudtunk működni, és sikerült olyan struktúrát kialakítani, hogy a 7 hónapos közbeszerzési késedelemből ledolgoztunk négyet.”


Dabóczi kitért arra is, hogy azért kellett egyszerre belefogni több nagy építkezésbe, mert 2015 végén minden uniós projektet be kell fejezni, és el kell számolni a forrásokkal. „Egy következő európai uniós ciklus vége felé biztosan számolni kell ugyanezzel a kampányszerű zárással, de tanultunk a múlt tapasztalataiból, és fel tudunk készülni arra, hogy oldjuk a zárás előtti időszak feszültségét” – ígérte.


A BKK vezérigazgatója azt mondta, hogy a főváros több pontján – például a Frankel Leó úton és a Margit híd környékén – azért kellett sokadjára is felbontani az útburkolatot, mert a közművek régi tervrajzai nem pontosak.

„Amikor elkezdődik a munka, és a markoló belevág a földbe, gyakran kiderül, hogy egy-egy közmű nem is ott húzódik, ahová eredetileg rajzolták.” Az ilyen rendkívüli helyzeteket szerinte a megrendelőnek és a kivitelezőnek együtt, a szakhatóságok közreműködésével kell megoldania.


Dabóczi szerint jövőre is elindulnak nagyobb projektek, mint például az óbudai villamos továbbvitele északnyugati irányba, az újpalotai villamos fejlesztése, amely a 4-es metró felszíni meghosszabbítására irányul, illetve a fogaskerekű terveztetése.