Keresse meg a különbségeket a képeken – valóság vs. prospektusfotók

Forrás: VS.hu/Thinkstock

-

Recept a tökéletes képeslapfotóhoz: ne legyen rajta ember, tömeg, forgalom vagy magasfeszültségű vezeték. Csillanjon szépen a fény. A széles látószög és a halszemoptika pedig vonzóbbá teszi a leghétköznapibb csalitost is. Összehasonlítjuk saját élményeinket az utazási prospektusok világával.


Neuschwanstein, Németország



Örültem volna, hogy ha élőben is láthatok belőle valamit, de ezt a köd szinte mindig teljesen megakadályozza.

Márta


Dubai, Egyesült Arab Emírségek



Dubajban nehéz úgy képet készíteni, hogy sehol ne lógjon bele egy-egy építkezés. A turistamagazinoknak azért általában sikerül.

Gabriella


Costa del Sol, Marbella, Spanyolország



Ez az egyik legjobb tengerpart a Costa del Solon, de a homok még itt sem fehér. Spanyolországban ugyanis a part inkább szürke, és apró kavicsokkal teli mindenütt.

Csilla


Canal d’Amur, Corfu, Görögország

Korfu; Canal d'amour



A Canal d’ Amour strandjai az egyik látványosság, amellyel Korfu szigetét eladják az utazási irodák. A türkiz tengerből csak egy dolog hiányzik szinte minden esetben a prospektusokból: az ember. Pedig van belőlük jó sok, éppen annyian, hogy bármilyen csodát elviselhetetlen pokollá változtassanak. A képeslapokon nincsenek sziklák tetejére biggyesztett büfék, szilvaszagú családapák és a mindent körbeölelő emberleves.

Olívia


Big Ben, London, Anglia

London; Big Ben



London unalomig ismételt ikonját senkinek sem kell bemutatni. Mindenhol ott van a világon: ételcsomagolásokon, pólókon és táskákon. Hogy milyen a helyszín élőben? Az utcán lehetetlen gyök kettőnél többel haladni a tömegtől, akik szelfibotokkal igyekeznek belepréselni tizedmagukat Bennel egy képre.

Zsófi


Belvárosi kikötő Stockholmban, Svédország

nyaralás vs marketing, Stocholm, belvárosi kikötő


nyaralás vs marketing, Stocholm, belvárosi kikötő


A múzeumokat tömörítő parkoknál járunk, az idő szeles és felhős. Pár svéd hét után pedig már rég tiszteljük az utazási irodák türelmét, hiszen itt még nyáron is nehéz szuper napos képeket lőni.

Patrik


Vatikán, Róma, Olaszország

nyaralás vs marketing, Róma, Vatikán, utolsó ítélet, Michelangelo


nyaralás vs marketing, Róma, Vatikán, utolsó ítélet, Michelangelo


A nászutunk alatt, júliusban jártunk a Vatikánban. Bár itt nyugodt haladásra senki nem számít, de azt nem hittem volna, hogy a hömpölygő tömegben a szobrokon található számot sem fogom tudni leolvasni. Így nemcsak a látvány maradt limitált, de az audio guide is némileg feleslegesnek bizonyult.

Lilla


Szabadság-szobor, New York, USA

nyaralás vs marketing,


nyaralás vs marketing, New York, Szabadságszobor


Ez ízlés dolga, de nekem a képeken nagyon tetszett a Szabadság-szobor, élőben viszont kicsinek, koszosnak, férfiasnak és kifejezetten csúnyának találtam.

Márta


Golden Gate, San Francisco, USA

nyaralás vs marketing, San Francisco, Golden Gate híd


nyaralás vs marketing, San Francisco, Golden Gate híd


Sajnos egy augusztusi hét nem volt elég arra, hogy találjunk egy pillanatot, mikor felszáll a köd a híd körül.

Márta


Pisai ferdetorony, Pisa, Olaszország

nyaralás vs marketing, Pisa, ferde torony


nyaralás vs marketing, Pisa, ferde torony


A ferde tornyot gyakorlatilag nem lehet úgy fotózni, hogy bele ne lógjon egy azt megtámasztani igyekvő turista.

Márta


Batu Caves, Kuala Lumpur, Malajzia

nyaralás vs marketing, Batu Caves, Kuala Lumpur


nyaralás vs marketing, Batu Caves


Sok galamb, sok szemét. Odalent pedig a taxisok próbálnak rávenni, hogy utazz velük. Ennek ellenére azonban lenyűgöző a hely monumentalitása.

Norvég fjordok

nyaralás vs marketing, Norvégia, fjord


nyaralás vs marketing, Norvégia, fjord


Az európai kontinens legnagyobb gleccserének két lába közötti úton a szélcsend és a Nap jó barátaink voltak, így a hegyeket duplán láthattuk a víztükörben. Szédítő látvány volt halszemoptika nélkül is.