Kecskemét, GAMF: "Rendkívül jók a tapasztalataink"

VS.hu

Uniós projekt keretében készült a kecskeméti duális képzési modell, amely az első volt az országban, 2012-ben indult. A Kecskeméti Főiskola GAMF Karán ebben a tanévben már minden szakon van duális képzés, az intézményben összesen 175-en tanulnak ilyen keretek között. A duális diploma egyelőre értékesebbnek tűnik, mint a hagyományos – mondja Kovács Lóránt, a GAMF dékánja.


A nálunk folyó duális képzéssel kapcsolatban rendkívül jók a tapasztalataink. A legfontosabb előnyök a résztvevők számára:

1. Munkáltató szempontjai:

  • A leendő potenciális munkavállaló a képzési idő alatt megismeri a cég működését, a betagozódáshoz szükséges kompetenciákat,
  • így a képzés befejezésekor már nem kell a betanítási időre 0,5...1,5 évet szánnia.
  • A cégnél töltött idő alatt a hallgatót nagyon jól megismeri a cég, sokkal átfogóbb képet kap róla, mint egy félórás állásinterjú alkalmával.
  • A vidéki vállalatoknál egyértelmű előnyként jelentkezik az is, hogy a hallgató jobban kötődik így az adott térséghez, nagyobb eséllyel marad az adott vállalatnál/térségben.

2. Főiskola

  • Motivált hallgatók (tanulmányi szerződés, ipari, éles tapasztalatok fölkeltik az érdeklődést).
  • A beiskolázás során nemcsak oktatást, hanem oktatást+jövőképet együtt kínálunk a partnercégekkel.
  • A vállalatokkal az együttműködés szorosabbá válik, a tananyagok naprakészebbé válnak, a végzős hallgatók tudása jobban illeszkedik a vállalatok igényihez.

3. Hallgatók:

  • Tanulmányaikat finanszírozza a cég.
  • Végzéskor a diploma mellett azonnal többéves munkatapasztalatot is föl tudnak mutatni.
  • Az elméleti és a gyakorlati tudás párhuzamosan, egymást erősítve fejlődik.

Az első duális hallgatóink jövő februárban fognak végezni, így azt még nem tudjuk, mennyire váltja be a diploma a hozzá fűzött reményeket.

Inkább arról van szó, hogy a vállalatok ki tudják elégíteni a saját munkaerőigényüket, vagy inkább bárhol alkalmazható tudást lehet így szerezni?

Egyszerre mindkettő igaz: a vállalatok nyilván azért szállnak bele, mert szeretnék biztosítani a jövőbeli mérnök igényüket, és szeretnének olyan mérnököket, akiknek a tudása illeszkedik az elvárásaikhoz, ezáltal persze jól használható tudást kapnak a hallgatóink. Ne felejtsük el, hogy a duális hallgatók is megkapják ugyanazt az intézményi képzést, mint a „hagyományos” hallgatók, ugyanakkor erre a vállalatnál lényeges többlettudást tudnak ráépíteni. A duális diploma ezért értékesebbnek tűnik, mint a hagyományos.


Mit ér a duális diploma – ez ad többet, vagy a hagyományos?


Duális
Hagyományos

SZAVAZAT UTÁN